Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

bmwmackan
8 november 2008 · 5 Inlägg

Sokrates skrev:
Lite märkligt att vissa skriver före skatt och andra efter skatt.
En del räknar in OB, Traktamenete och Övertid som inte är relevant.

Vad tjänar du i månaden?
Jag har en hyffsat hög lön innan skatt, något lägre efter skatt, utöver detta en del förmåner som jag inte vill gå in på.
Vilket jobb har du? Besiktningsingenjör.

/Tommy.

Hur kan d inte vara relevant? Jag har 7 dagarstraktamente. Vilket innebär ungefär 9450 kronor skattefritt varje månad. Kan säga att jag absolut inte använder dem 10 tusen till att betala mitt boende och mat o grejer som traktamente är till för. Även om man skulle äta ute hela tiden, bo dyrt så använder man inte 10 tusen extra bara för att man "ligger ute" och jobbar. Så jag tycker definitivt att det är relevant. Det är väl inte bara grundlönen d handlar om eller? För mig handlar d om hur mycket jag har på kontot... För d e d jag kan köpa grejer för...

20 åring, elektriker lärling (resemontör, ligger 98% av gångerna ute o jobbar)
19000 i grundlön + trakt

utan övertid plockar jag ut 24000 ibland blir d mer, ibland blir d mindre...

Snoppen
8 november 2008 · 543 Inlägg

Jag jobbar som elektriker, är lärling så jag får ut runt 8000-8500:-

Konstiga jävla avtal, mongona på samhall tjänar mer än vad jag gör.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Sokrates Eliminator
8 november 2008 · 1 441 Inlägg

bmwmackan skrev:

Sokrates skrev:
Lite märkligt att vissa skriver före skatt och andra efter skatt.
En del räknar in OB, Traktamenete och Övertid som inte är relevant.

Vad tjänar du i månaden?
Jag har en hyffsat hög lön innan skatt, något lägre efter skatt, utöver detta en del förmåner som jag inte vill gå in på.
Vilket jobb har du? Besiktningsingenjör.

/Tommy.

Hur kan d inte vara relevant? Jag har 7 dagarstraktamente. Vilket innebär ungefär 9450 kronor skattefritt varje månad. Kan säga att jag absolut inte använder dem 10 tusen till att betala mitt boende och mat o grejer som traktamente är till för. Även om man skulle äta ute hela tiden, bo dyrt så använder man inte 10 tusen extra bara för att man "ligger ute" och jobbar. Så jag tycker definitivt att det är relevant. Det är väl inte bara grundlönen d handlar om eller? För mig handlar d om hur mycket jag har på kontot... För d e d jag kan köpa grejer för...

20 åring, elektriker lärling (resemontör, ligger 98% av gångerna ute o jobbar)
19000 i grundlön + trakt

utan övertid plockar jag ut 24000 ibland blir d mer, ibland blir d mindre...

Frågan var vad du tjänar inte vad du fick i ersättning.
Jag menar att All övrig ersättning förutom öt gagnar inte sjuklön och pension.
Dvs det är en ersättning för ev. x-tra utgifter tex "borta övernattenjobb" kan innebära, vad är det för liv egentligen.

Förövrigt så är detta mitt 1000:e inlägg på forumet (Jubileum)! Får ta och belöna mig själv med nått starkt. wink

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Snoppen
8 november 2008 · 543 Inlägg

Sokrates skrev:

bmwmackan skrev:

Sokrates skrev:
Lite märkligt att vissa skriver före skatt och andra efter skatt.
En del räknar in OB, Traktamenete och Övertid som inte är relevant.

Vad tjänar du i månaden?
Jag har en hyffsat hög lön innan skatt, något lägre efter skatt, utöver detta en del förmåner som jag inte vill gå in på.
Vilket jobb har du? Besiktningsingenjör.

/Tommy.

Hur kan d inte vara relevant? Jag har 7 dagarstraktamente. Vilket innebär ungefär 9450 kronor skattefritt varje månad. Kan säga att jag absolut inte använder dem 10 tusen till att betala mitt boende och mat o grejer som traktamente är till för. Även om man skulle äta ute hela tiden, bo dyrt så använder man inte 10 tusen extra bara för att man "ligger ute" och jobbar. Så jag tycker definitivt att det är relevant. Det är väl inte bara grundlönen d handlar om eller? För mig handlar d om hur mycket jag har på kontot... För d e d jag kan köpa grejer för...

20 åring, elektriker lärling (resemontör, ligger 98% av gångerna ute o jobbar)
19000 i grundlön + trakt

utan övertid plockar jag ut 24000 ibland blir d mer, ibland blir d mindre...

Frågan var vad du tjänar inte vad du fick i ersättning.
Jag menar att All övrig ersättning förutom öt gagnar inte sjuklön och pension.
Dvs det är en ersättning för ev. x-tra utgifter tex "borta övernattenjobb" kan innebära, vad är det för liv egentligen.

Förövrigt så är detta mitt 1000:e inlägg på forumet (Jubileum)! Får ta och belöna mig själv med nått starkt. wink

/Tommy.

Det är okey, du får ta dig en stänkare!

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Alecci
8 november 2008 · 2 014 Inlägg

Dragbilschaufför, ligger på 26K-27K brutto i månaden, arbetar 3-4 kvällar/vecka. Späder ut lönen med lite extra från det egna företaget, varierar mellan 0-4K brutto i månaden, arbetsinsatsen i företaget ligger på runt 3 timmar i månaden.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
940_turbo VOLVONETICS en för alla, alla för en
8 november 2008 · 34 Inlägg

Bilmekaniker grundlön på 13 500 ut i mån..

En äkta vän hjälper dig inte ur fängelse, utan en äkta vän sitter
bredvid dig och säger; 'VI strulade till det!'
Lemzor
8 november 2008 · 67 Inlägg

Säljare på ett telemarketingföretag, endast provision.
Går sista året på gymnasiet så kan inte jobba så mycket, men jag kör 2st kvällspass i veckan på 3timmar vardera..
Får ihop 6-8000 i månaden, plus studiebidraget samt att jag extraknäcker på ett bemanningsföretag vid behov.. ok med tanke på att jag bara jobbar 6h i veckan..smile

//Andreas

Nissan 200sx s13 "The Nitz" (1991)
Klaesson
8 november 2008 · 399 Inlägg

Snickare Skanska jönköping ca 18 Tusen efter skatt

VOLVO for life
andreas_gbg_
8 november 2008 · 1 634 Inlägg

Spolbilschaufför. 35-40.000kr före skatt.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Wallen Auditok
8 november 2008 · 169 Inlägg

Anläggare på PEAB, för lite...

JesperNilsson
8 november 2008 · 71 Inlägg

Timmanställd på statoil logistik.. runt 14 brukar det vara

+ att jag kör lättlastbil var 3:e helg får väl ut en tusenlapp där med.

Senast redigerat av JesperNilsson (8 november 2008)

Volvo V70 D4 "R-Design" (2013)
Epitaph
8 november 2008 · 835 Inlägg

Personlig assistent/vårdare, privat. 129:- i h + OB kväll och helg
Hoppas snart gå ner i lön ordentligt och bli polis dock. Hehe.

v50sport
8 november 2008 · 230 Inlägg

Jobbar som snickare och har timlön, men tror att snittet är ca 26-28 000 innan skatt...Sen finns ju såklart möjligheten för lite "extra" jobb ;-)

Akka
8 november 2008 · 1 174 Inlägg

20 lopper innan skatt... jobbar som inköpsman på ett bilföretag.. är 19 så tycker det är ok big_smile

Muttley
8 november 2008 ·

LIVINL0UD skrev:
Det är faktiskt helt ok lön för det jobbet man gör. Jobbar med enbart uppsägningar samt nyteckningar av olika produkter smile

tkd_rille skrev:

LIVINL0UD skrev:
Jobbar på Tele2. Får ut mellan 16000-19000:- efter skatt.

fy fan, de var bra betalt. vilket område jobbar du på då ?

okej, jag jobbade för tele2 i strömnsäsbruk för några år sedan dock på kundtjänsten, lönen sög hästpung, hade 85 i timmen eller vad de var och 7 mil enkel resa.

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
8 november 2008 · 2 252 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Spolbilschaufför. 35-40.000kr före skatt.

står du o spolar regeringens arsle eller?, trodde aldrig att spolbilarna hade så mkt betalt...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
LIVINL0UD
8 november 2008 · 1 582 Inlägg

Aha du satt alltså på Transcom. Kundtjänst har inte så jävla bra lön tyvärr, däremot avdelningen jag sitter i kan man tjäna bra. Vissligen så är grundlönen inte den bästa men med provision så blir det bra. Har många polare som drar ut 25000:- + efter skatt så smile

tkd_rille skrev:

LIVINL0UD skrev:
Det är faktiskt helt ok lön för det jobbet man gör. Jobbar med enbart uppsägningar samt nyteckningar av olika produkter smile

tkd_rille skrev:

fy fan, de var bra betalt. vilket område jobbar du på då ?

okej, jag jobbade för tele2 i strömnsäsbruk för några år sedan dock på kundtjänsten, lönen sög hästpung, hade 85 i timmen eller vad de var och 7 mil enkel resa.

JontaK
8 november 2008 · 174 Inlägg

Herrejesus, hade jag haft Garaget-medlemmarnas snittlön så skulle jag köpt minst ett par nya bilar, och haft råd med det också! wink
Jag tror jag ska börja be om allmosor från mina kära medanvändare.

Själv har jag ut ca 10 000 från försäkringskassan, mitt yrke är professionell whiplashskadad.
Innan dess jobbade jag natt på industri i Alingsås. Persiennlackerare med en snittbruttolön på 28 500kr i månaden med en hel del övertid inräknad.

Subaru Legacy GT spec B "Twin Turbo RFRB" (1999)
Guldfinger Civ.Ing.
8 november 2008 · 70 Inlägg

Utvecklingsingenjör. Tjänar för lite. Så till er som funderar på att lägga 5år på en av de tuffare utbildningar man kan gå på högskolan är min rekommendation: Gör det inte.

-Akerfeldt-
8 november 2008 · 2 638 Inlägg

Jobbar som cnc-operatör, ca 21 000 i grundlön + ob tillägg, blir ca 19 000 efter skatt varje månad.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang