Tjena, jag har tänkt länge på detta, delar nog den här frågan med många andra. Jag har sökt här på forumet men inte hittat någon riktig tråd om det. Men hur fort går polisbilarna? Här i Västerås kör polisen nästan bara Saab 9-5 senare modell och några få Volvo V70.
Vad är det för motor i dom bilarna? är det Aero som Saabpoliserna har och t5 som V70sarna.
Är dom "trimmade" på något vis eller stryker man jämt om man har en t.ex. 9-5 Aero?
Tacksam för svar, inge moppepojkar som gissar utan gärna folk som vet lite
Volvos bilar e inte trimmade...saab hade förut vet jag men vet inte om de är de längre...De var nån chippfirma som fick lov å trimma polisens bilar å saabs maskingaranti osv fanns kvar i alla fall...men de var nog lite olagligt från deras sida för alla bilar efter 97-98 e ju helbilsgodkända..
Sen ska man ha i åtanke att dom har 8000 kilo utrustning i bilarna oxå... Jag vet inte vilken grundmotor som sitter i, men jag vet till 99% att dom är modifierade. En kompis farsa har besiktigat massa polisbilar å får väl egentligen inte gå runt å glappa om detaljer, men han mena på att dom inte var original. Sitter väl nåt litet steg 1 chip i kan jag tänka mig. För några fartvidunder är dom definitivt inte...
Tjena, jag har tänkt länge på detta, delar nog den här frågan med många andra. Jag har sökt här på forumet men inte hittat någon riktig tråd om det. Men hur fort går polisbilarna? Här i Västerås kör polisen nästan bara Saab 9-5 senare modell och några få Volvo V70.
Vad är det för motor i dom bilarna? är det Aero som Saabpoliserna har och t5 som V70sarna.
Är dom "trimmade" på något vis eller stryker man jämt om man har en t.ex. 9-5 Aero?
Tacksam för svar, inge moppepojkar som gissar utan gärna folk som vet lite
Vad fan har du då sökt på? Hur mycket ketchup är det på en varmkorv?
Det finns ingen logisk förklaring till varför polisbilar skulle vara trimmade.
dom kör alltid omkring med typ 500 kg utrustning i bilen å ska kunna köra fort... å komma upp i sula fort...eller dom kör nog i 110 när dom jagar bankrånare ?
Enligt en Polis har deras bilar ca 300 hk. Men jag har kört en (när den var inne på verkstad) och inte faan tror jag ens det var nära 300hk i den V70n.