Tips och råd vid plastjobb

Andrpers
20 november 2008 · 97 Inlägg

Behöver lite tips och råd så att inte plasten sjunker in efter lackering. Det som skall fixas är skarvar som uppkommer när man sätter på eftermonterad splitter på orginal bakdel. Vill att att det ska bli en slät yta.

Fick även med sikaflex till riegerbakdelen... är det bara att rengöra orginalbakdelen och sen limma fast, eller ska det slipas och så innan?

Tacksam för alla tips och trix

Opel Corsa 1.3 Cdti ecoFLEX "Casablanca White" (2011)
Opel Speedster Turbo "Calypso Red" (2005)
Astramarkus
20 november 2008 · 455 Inlägg

jag monterade enl följande: Rugga upp ytan först, gör rent med t-sprit eller liknande. Limma fast nederdelen, fyll skarven med sikaflex. Tog bort ev överskott av lim, och lackade alltihop. Min skarv var nära osynlig, då överkanten på riegerbakdelen till bmw:n var snyggt rundad. Om din inte är det, fyll med sikaflex och dra ut och jämna ut sikaflexen med fingret.Gör man så behver man oftast ite spackla ut skarven=mindre risk för sprickor

Lycka till!

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Opel Vectra OPC "Black n chrome" (2008)
Andrpers
22 november 2008 · 97 Inlägg

Tack tack... tips så att man undviker att spackling sjunker in?

Opel Speedster Turbo "Calypso Red" (2005)
Opel Corsa 1.3 Cdti ecoFLEX "Casablanca White" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang