Nu fick jag äntligen tid. Då bilderna kommer lite sent är det mesta redan gjort på bilen, men inte allt: sista fasen i omlackeringen (klarlack), finjustering av förgasaren, nya däck och annat smått tar jag till våren.
CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Båt,ja:) Älskar soundet när den går på tomgång, verkligen som en båt.
Framhjulsdriften är lite ovanlig för bilar från 1970 talet, men man märker inte så mycket. Det är ju ingen bil man egentligen sladdar med, väger väl runt 2300 kilo. Motorn är nog inte en av de miljövänliga heller, drar sjukt mycket. jag körde tanken tom en gång, fyllde på 5 liter och lät den stå på tomgång:efter 12-13 minuter dog den igen.
Det är originalfälgar påden, allt ska vara så originalt som möjligt.
Den enorma motorn ser väldigt liten ut när den väl är i bilen...
Plattan där vattenpumpen sitter följde inte med den nya motorn,därför måste den gamla återanvändas (man ser den är lite rostig där pumpen ska sitta).
Kaos med ledningar, vakuumslangar och alla möjliga kontakter... Tack och lov att de flesta kontakter är "idiotsäkra" på den (finns inga lika kontakter, så man kan inte koppla fel. Man kan nog koppla fel, men då behövs en del styrka och tålamod).
Båt,ja:) Älskar soundet när den går på tomgång, verkligen som en båt.
Framhjulsdriften är lite ovanlig för bilar från 1970 talet, men man märker inte så mycket. Det är ju ingen bil man egentligen sladdar med, väger väl runt 2300 kilo. Motorn är nog inte en av de miljövänliga heller, drar sjukt mycket. jag körde tanken tom en gång, fyllde på 5 liter och lät den stå på tomgång:efter 12-13 minuter dog den igen.
Det är originalfälgar påden, allt ska vara så originalt som möjligt.
Det är lagom soppa förbrukning
" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "