Här mitt påbörjade ljudbygge i Audin, tänkte starta med att lägga upp lite bilder som jag har tagit hittills.
Jag tänkte att jag gör så att jag lägger alla byggbilder här i första inlägget så blir det lite mera struktur på tråden. Sätter datum innan varje byggserie.
--------------------------------------------
Som det ser ut hittils så kommer systemet att se ut ungefär såhär:
Framsystem:
Kicker RS 6.5"kit x2
Kicker zx850.2
Bas:
Kicker Solo X18
Kicker zx.2500
Batterier:
Fram:
56Ah
Bak:
Trojan 100Ah x2
Sedan en massa kablage och kringutrustning, så fort ekonomin tillåter kommer även troligtvis en dator monteras in i bilen, har haft detta i tankarna en längre tid nu.
Stereon är levererad av dBakuten.se
Tack för kanonbra service!
08-12-31
Planerar hur saker och ting ska sitta
provpassa..
och lite mera provpassning, det blir trångt!
Lådbygge påbörjat
Bygga..
Bygga..
Bygga..
Ja, vad ska man säga?
Puh, den passade
Uppdatering inom kort då lite flera saker anlänt och jag har lite ledig tid!
2009.01.21
Här kommer en liten uppdatering, förlåt att här inte hänt mycket men har inte haft någon ledig tid och sedan är jag så himla dålig på att plocka fram kameran:/ var ute en kort stund igår och drog strömkabeln, blev ju dock inte så himla intressanta bilder såg jag nu men ja, lägger upp dem så att det händer något iaf:)
Laddar upp med kaffebryggarn i opelns baklucka!
Kablage
Börjat plocka ned lite instrumentbräda
Sidan bak
Där kom kabeln in i kupen.
Och vidare bakåt.
Tjockis?
Ja sen blev det inget mera tyvärr.
Kommer försöka koppla in sakerna ikväll ifall det finns tid efter repet med bandet! Ska hända mer här nu då jag har alla nödvändiga saker för att koppla in allt. Enda problemet som återstår nu är vart faen jag ska ha slutstegen Båda får inte plats på någon sida av lådan, möjligen det lilla. Det andra vette fasen vart jag ska göra av, har någon sorts idé om att kanske bygga något rackliknande upp över lådan som man kan sätta det på, typ av plexi kanske.
2009.01.25
Lite trångt?
jord:P
Jord
Laddrelät
Med denna borde det väll gå att spela på lite?
Hur ska den vara inställd?
ja, lite pill.
2009.01.28
Ja, pysslade lite igår, och nu ska det väll bara vara monteringen av sakerna kvar.
Batterierna ihopkopplade.
Prövade sätta in allt, det lilla steget får faktiskt precis plats mellan lådan och bakluckan om jag struntar i att sätta tillbaka plasten innanpå luckan, så det får nog bli på det viset.
Andra steget får verkligen inte plats någonstans förutom ovanpå lådan, jag funderar och har kommit fram till att detta verkar vara det enda alternativet. Kanske inte blir snyggaste viset men ja, det är det enda sättet jag kan komma på. Kanske gör "pelarna/fästena" i antingen plexiglas eller plåt, plexi kan bli svårt att få stabilt. vad tycker ni?
2009.01.29
Gjorde fästen för steget som ska sitta bakom nackstöden, detta var det enda möjliga stället att sätta steget på förutom med någon konstruktion i taket, blev dock rätt nöjd då det till slut blev väldigt stabilt!
Högtalarkabeln på 16mm2 ligger där på också.
Steget provmonterat, passade fint. Inte världens mest estetiskt korrekta lösning kanske ja som sagt, enda som fungerade.
Högtalarkabeln som vi pillade till.
Passade även på att köra en smörgåsgrill när jag var på biltema, mycket trevlig och blev varm väldigt snabbt och gjorde underbara sandwiches. 69kr
Mer bygger förhoppningsvis om ett par timmar!
2009-02-05
Nu är bygger såpass klart att man kan spela med basen! Dock märker jag att bilen behöver dämpas väldigt mycket, mycket rassel.. men det ska göras nu! hur som, här följer lite bilder på bygget.
En bild på ägaren och sin precious
Steget provmonterat på lådan
Halva basen i
Inkoppling av högtalarkablar
Fredrik skruvar i basen
NU är både steget och basen på plats
kabel
klämma kabelsko
PLus kvar nu bara
Här är en liten filmsnutt på när pluskabeln kopplas in, fredrik gjorde sådana skumma ljud för sig där och så blixtrade det till så jag tänkte att det kunde vara trevligt att lägga upp
http://www.youtube.com/watch?v=DS9SRBVYPOg
Skruva skruva pluskabel
Så ser det ut i nuläget förutom att remoten är inkopplad ordentligt nu och inte ser ut som någon sorts spindel där i mitten.
Suddig bild på det hela
en till suddig bild på när steget är påslaget
Har lite fler bilder och någon film men får se om jag hinner lägga in detta nu idag.
Liten update idag 24/2 -09.
Spelade in en liten film när basen brakade på. Dock inte ens på halvvolym på steget kan ju säga att det är jobbigt att sitta i bilen vid denna volym.
http://www.youtube.com/watch?v=yzphpYrG … annel_page
Jag tänkte att jag gör så att jag lägger alla byggbilder här i första inlägget så blir det lite mera struktur på tråden. Sätter datum innan varje byggserie.
Som det ser ut hittils så kommer systemet att se ut ungefär såhär:
Framsystem:
Kicker RS 6.5"kit x2
Kicker zx850.2
Bas:
Kicker Solo X18
Kicker zx.2500
Batterier:
Fram:
56Ah
Bak:
Trojan 100Ah x2
Sedan en massa kablage och kringutrustning, så fort ekonomin tillåter kommer även troligtvis en dator monteras in i bilen, har haft detta i tankarna en längre tid nu.
Stereon är levererad av dBakuten.se
Tack för kanonbra service!
08-12-31
Planerar hur saker och ting ska sitta
provpassa..
och lite mera provpassning, det blir trångt!
Lådbygge påbörjat
Bygga..
Bygga..
Bygga..
Ja, vad ska man säga?
Puh, den passade
Uppdatering inom kort då lite flera saker anlänt och jag har lite ledig tid!
2009.01.21
Här kommer en liten uppdatering, förlåt att här inte hänt mycket men har inte haft någon ledig tid och sedan är jag så himla dålig på att plocka fram kameran:/ var ute en kort stund igår och drog strömkabeln, blev ju dock inte så himla intressanta bilder såg jag nu men ja, lägger upp dem så att det händer något iaf:)
Laddar upp med kaffebryggarn i opelns baklucka!
Kablage
Börjat plocka ned lite instrumentbräda
Sidan bak
Där kom kabeln in i kupen.
Och vidare bakåt.
Tjockis?
Ja sen blev det inget mera tyvärr.
Kommer försöka koppla in sakerna ikväll ifall det finns tid efter repet med bandet! Ska hända mer här nu då jag har alla nödvändiga saker för att koppla in allt. Enda problemet som återstår nu är vart faen jag ska ha slutstegen Båda får inte plats på någon sida av lådan, möjligen det lilla. Det andra vette fasen vart jag ska göra av, har någon sorts idé om att kanske bygga något rackliknande upp över lådan som man kan sätta det på, typ av plexi kanske.
2009.01.25
Lite trångt?
jord:P
Jord
Laddrelät
Med denna borde det väll gå att spela på lite?
Hur ska den vara inställd?
ja, lite pill.
2009.01.28
Ja, pysslade lite igår, och nu ska det väll bara vara monteringen av sakerna kvar.
Batterierna ihopkopplade.
Prövade sätta in allt, det lilla steget får faktiskt precis plats mellan lådan och bakluckan om jag struntar i att sätta tillbaka plasten innanpå luckan, så det får nog bli på det viset.
Andra steget får verkligen inte plats någonstans förutom ovanpå lådan, jag funderar och har kommit fram till att detta verkar vara det enda alternativet. Kanske inte blir snyggaste viset men ja, det är det enda sättet jag kan komma på. Kanske gör "pelarna/fästena" i antingen plexiglas eller plåt, plexi kan bli svårt att få stabilt. vad tycker ni?
2009.01.29
Gjorde fästen för steget som ska sitta bakom nackstöden, detta var det enda möjliga stället att sätta steget på förutom med någon konstruktion i taket, blev dock rätt nöjd då det till slut blev väldigt stabilt!
Högtalarkabeln på 16mm2 ligger där på också.
Steget provmonterat, passade fint. Inte världens mest estetiskt korrekta lösning kanske ja som sagt, enda som fungerade.
Högtalarkabeln som vi pillade till.
Passade även på att köra en smörgåsgrill när jag var på biltema, mycket trevlig och blev varm väldigt snabbt och gjorde underbara sandwiches. 69kr
Mer bygger förhoppningsvis om ett par timmar!
2009-02-05
Nu är bygger såpass klart att man kan spela med basen! Dock märker jag att bilen behöver dämpas väldigt mycket, mycket rassel.. men det ska göras nu! hur som, här följer lite bilder på bygget.
En bild på ägaren och sin precious
Steget provmonterat på lådan
Halva basen i
Inkoppling av högtalarkablar
Fredrik skruvar i basen
NU är både steget och basen på plats
kabel
klämma kabelsko
PLus kvar nu bara
Här är en liten filmsnutt på när pluskabeln kopplas in, fredrik gjorde sådana skumma ljud för sig där och så blixtrade det till så jag tänkte att det kunde vara trevligt att lägga upp
http://www.youtube.com/watch?v=DS9SRBVYPOg
Skruva skruva pluskabel
Så ser det ut i nuläget förutom att remoten är inkopplad ordentligt nu och inte ser ut som någon sorts spindel där i mitten.
Suddig bild på det hela
en till suddig bild på när steget är påslaget
Har lite fler bilder och någon film men får se om jag hinner lägga in detta nu idag.
Liten update idag 24/2 -09.
Spelade in en liten film när basen brakade på. Dock inte ens på halvvolym på steget kan ju säga att det är jobbigt att sitta i bilen vid denna volym.
http://www.youtube.com/watch?v=yzphpYrG … annel_page
Senast redigerat av Faniskogen (24 februari 2009)
Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
0
0
0
0