Montering av Intercooler (60mm) Diverse Polerade alu rör och silikonslangar Upp fräschning av Insuget (ska poleras) Måla broms oken gula Lacka lite annat gult Byta dioder till instrumentpanelen till blåa dioder nytt avgassystem (egen 3" konstruktion) polera upp toppen
har redan kommit en bit men tänkte börja göra en tråd om nån vill veta vad jag har gjort eller om jag sj kan få lite tips och idéer om annat skoj. Så här långt har jag kommit i alla fall..
så här ser bilen ut
bakifrån
sen va det bara köra in den i garaget och plocka isär bilen..
han med mycket på en dag..
bara ac kylaren kvar..
Sen kom den nya intercoolern som jag hade beställt..
mumma
lite skillnad va det allt..
he he
sen började jag med det tråkiga... poleringen..
tog riktigt långt tid men blev nöjd...
sen va det insugets tur..
började med vinkel slipen för att grov slipa allt..
sen va det bara att börja för hand med 400papper.. och det tog tid..
sen bara finare och finare papper
blev nöjd med resultatet men det krävdes många timar för att få det bra.. sen fick jag lite hjälp med resterande finish av ett polerföretag i Töreboda.. tackar för fint resultat
nice
under tiden det va på fabriken så gjordes en hel del annat under tiden som resterande montering..
detta skickades till lack
mer montering..
och mer montering..
Sen när allt sattes ihop igen och allt va tillbaka från lack så fixades resten och så här blev resultatet..
blev nöjd..
mer kommer hända så snart som möjligt kommer fler bilder...
Fick tag i två nya kam axlar nu från en 850 glt.. ä det någon som vet hur man nollställer motorn och släpper på kam remmen.. om nån har bilder så skicka gärna
1:a motgången kom nu när bilen startades... går normalt i ca 30 sek sen dör den nästan går upp till 1000varv igen sen dör den nästan samma händer vid ökat varv tal (2000 resp 2500) vad har jag missat!!!!!!
hmm, är det bara jag eller står dumpen öppen. (kolven)
ser ut som om den gör så men denna modellen har en kolv som överdel som går till en liten stång ner till ett lock. så den e faktiskt snängd på bilden =P