Är Audi verkligen bra bilar?

defuncta
15 mars 2006 · 196 Inlägg

Jag tycker att man hör Audiägare eller åtminstone folk som skulle vilja ha en Audi, säga att det är världens bästa bil.

Det kanske stämmer, eftersom dom verkar kunna gå hur långt som helst, utan mer än tankning och tvätt. Likaså kan man plocka ut i det närmaste obegränsat med pulver ur motorn, i alla fall om det är en turbo.
Vidare så rostar dom ju aldrig, och är i övrigt ett unikum av design och kvalitet.
Tilläggas skall även att veteranklubbarna förmodligen svämmar över av slika bilar, eftersom dom tillhör den exklusiva skara som går mer än 30000mil, tillsammans med några dieselmercor och Amazoner.

Finns det några brister i beskrivningen ovan, eller är det bara sånt där som alla märkesfreaks hävdar av födsel och ohämmad vana...?

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html
Rohdin
15 mars 2006 ·

näe det är definitivt inget bullshit,farsan kör A6 Avant och 100 Avant å inte fan e de nått fel på dom!!! V6er i båda å starka som oxer....har ägt många innnan och kommer alltid att ha minst en...dessutom har han övertalat 3 kompisar att köpa Audi Avanter å inte fan ångra dom sej,,och som du säger så rostar dom inte alls knappt...de drar inte mkt,de går bra,billiga att trimma (Turbo) världens bästa 4wd och ja jag kan räkna upp mkt mera men palla....

Rohdin
15 mars 2006 ·

det jag försökte säga var att det är definivt en utav Världens 3 bästa bilar (märkesvis) kommer ligga där länge till också.....

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
15 mars 2006 · 1 852 Inlägg

Audi gör jäklit bra bilar måste jag säga, men appropå rost, fråga en A3 ägare (från 97-99) om rost på nederkanten på dörren! alla retar sid fördärvade på det. rost trots helgalvade karosser. antagligen är detta bara en miss och engångsförtelse från deras sida! har dock bara upptäckt positiva saker om audi förutom detta. har blivit en audiälskare trots att jag kommer från en volvo familj, och går på volvos gymnasium.

MVH

Senast redigerat av Bullo (15 mars 2006)

man lever bara en gång så lev väl!
space Golfen
15 mars 2006 · 128 Inlägg

har ägt 5 bilar på mindre än 2 år och har nog aldrigt varit så här nöjd med min audi kommer även att bytta upp mig mot en nyare audi bara för dom är så underbara

Senast redigerat av space (16 mars 2006)

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans
Volkswagen Golf R32 "R32" (2006)
Volkswagen Golf GTI MK5 "The real thing" (2006)
SieRRa_WeeD
15 mars 2006 · 225 Inlägg

så som jag ser det här i tråden verkar det bara vara audi ägare....
det kanske är en bra bil..men aldrig 1 av de 3bästa märken.. kanske inom familjbil men det finns hur många bilmärken som helst.... för mej är bmw mercedes audi kanske dom värsta familje räcern..men det finns alltid säkert bättre

To Feel Or Not To Feel Cosworth....
kanelbull2
15 mars 2006 · 149 Inlägg

audi =Fyra nollor i grillen ,och ne bakom ratten ..big_smile big_smile

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
15 mars 2006 · 1 781 Inlägg

kanelbull2 skrev:
audi =Fyra nollor i grillen ,och ne bakom ratten ..big_smile big_smile

skaffa en bil själv och ställ ut tongue snacka inte skit om nått du inte kan .p hehehehe

Team Insane Racing
nofearsy Bilbyggare
15 mars 2006 · 225 Inlägg

man ser det man vill se och hör det man vill höra, bekant?
och det finns bra & dåliga modeller av ALLA bilar, kommer alltid finnas något som kallas måndags exemplar och liknande.

kan säga som så att alla dom bilar jag haft har jag vart helt nöjd med angående funktionallitet och liknande, och det är; Opel, Vw, Volvo och har ävenhaft nära kontakt med Toyota, Saab, Mercedes och Audi.

och kan säga att det har funnits bra och dåliga ex av alla.

så det enda du kan göra är att köpa en o se hur det är, eller kanske kolla runt o se om du kan snacka med många olika som ägta Audis,  annars är det lätt att du får svar som " Det finns inget bättre, går aldrig sönder = Bullshit, allt går sönder nångång "
" Det är bara skit = Vem äger/servar bilen, hur har den behandlats? "

Senast redigerat av nofearsy (15 mars 2006)

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
defuncta
16 mars 2006 · 196 Inlägg

nofearsy skrev:
man ser det man vill se och hör det man vill höra, bekant?
och det finns bra & dåliga modeller av ALLA bilar, kommer alltid finnas något som kallas måndags exemplar och liknande.

kan säga som så att alla dom bilar jag haft har jag vart helt nöjd med angående funktionallitet och liknande, och det är; Opel, Vw, Volvo och har ävenhaft nära kontakt med Toyota, Saab, Mercedes och Audi.

och kan säga att det har funnits bra och dåliga ex av alla.

så det enda du kan göra är att köpa en o se hur det är, eller kanske kolla runt o se om du kan snacka med många olika som ägta Audis,  annars är det lätt att du får svar som " Det finns inget bättre, går aldrig sönder = Bullshit, allt går sönder nångång "
" Det är bara skit = Vem äger/servar bilen, hur har den behandlats? "

Jag har redan en Audi och har kört massa andra som t.ex Audi 80, Audi 100, Audi S4 och Audi A4 och ingen utav dessa har gjort mig besvikna. Och de flesta har gått väldigt långt utan att krångla. De flesta kan väl hålla med om att en Opel är varken lika bekväm eller håller lika längen som en Audi. Men det är ju ganska självklart eftersom Opel är lite utav en budget bil:) (ta inte illa upp opel fans). Jag skrev tråden för de skulle vara kul och se hur många som håller med mig.

mvh defuncta

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html
sveddan
16 mars 2006 · 1 453 Inlägg

Bullo skrev:
Audi gör jäklit bra bilar måste jag säga, men appropå rost, fråga en A3 ägare (från 97-99) om rost på nederkanten på dörren! alla retar sid fördärvade på det. rost trots helgalvade karosser. antagligen är detta bara en miss och engångsförtelse från deras sida!

Det är många tillverkare som helgalvar sina karosser, min bil är helgalvad exempelvis. All metall rostar förr eller senare, speciellt i det kalla och blöta klimat vi har här i norr. Frågan är bara hur pass väl man sköter om grejerna!

Sharky
16 mars 2006 · 10 287 Inlägg

Jag har inga planer på att köra annat än Audi A8 så länge som dessa går att köpa billigt beggade (iskalla som beg.bilar). Men då ingår det i ekvationen att jag har en polare som är Audi-mek. Annars kan man bli rätt fattig.

Har annars haft ett lass med Volvo och när jag satte mig i en lånad Volvo för två veckor sedan i snömodd och jäkelskap så blev det ännu tydligare varför man åker Audi A8....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
oskie
16 mars 2006 · 1 Inlägg

vad som är en bra bil beor ju helt på vad man är ute efter. Jag har nu en S4 -99b 310hk snart 420 hk och jag har nog alldrig haft en bil som krånglat mer....under det år jag haft den har jag fått byta: elektroniskt gasspjäll komplett länkarmaskit, LMM, diverse tryckslangar, 2 tuboar mm (+ en del annat som jag passade på att byta när motorn ändå var ur eftersom man inte kan byta turboar utan att ta ur den. Kammrem, vattenpump, grenrör, oljerör till och från tubon) Tur att jag kan göra allt själv hade blivit svindyrt att lämna in. Audi skulle ha ca 55-60 tusen för att byta turboar (inkl. turboar då). Men sen förstår jag ju att bilar går sönder den har ju ändå gått långt 15000mil.

Men när den går så är den kanonbra går stabilt och fint men den är ju inte på något sätt brutal. Egentligen en stabil familjeracer ingen riktig upplevelse för föraren

Före denna Audi hade jag en BMW Z3 M Roadster 360hk och där kan man ju snacka om brutal rå kraft på höga varv... när jag tog ut den på våren kunde jag inte sluta le under de första milen
Inga problem med den men den hade bara gått 2700 mil när jag köpte den så då ska det ju inte krångla

Annars om man vill ha en underhållsfri bil köp en Toyota finns liksom ingen konkurrens men glad av att köra den blir man inte.

Så allt beror på vad man är ute efter...trygg, stabil, upplevelse, problemfri, stor, liten, dyr, billig allt får vägas in......

Konstapeln Snickar guru
16 mars 2006 · 278 Inlägg

Rs2an funkar ju wink

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Goffen Administratör
16 mars 2006 · 2 975 Inlägg

Konstapeln skrev:
Rs2an funkar ju wink

mjo fast den saknar ju rails smile

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
16 mars 2006 · 1 852 Inlägg

sveddan skrev:

Bullo skrev:
Audi gör jäklit bra bilar måste jag säga, men appropå rost, fråga en A3 ägare (från 97-99) om rost på nederkanten på dörren! alla retar sid fördärvade på det. rost trots helgalvade karosser. antagligen är detta bara en miss och engångsförtelse från deras sida!

Det är många tillverkare som helgalvar sina karosser, min bil är helgalvad exempelvis. All metall rostar förr eller senare, speciellt i det kalla och blöta klimat vi har här i norr. Frågan är bara hur pass väl man sköter om grejerna!

det jag menar är att en helgalvad kaross inte ska rosta efter 6 år. påstå inte att jag skött min bil dåligt, då vet du inte vad du pratar om. btw, det va rost där när jag köpte den, inte nu längre (omlackning av dörrar tongue)

man lever bara en gång så lev väl!
MrVain
16 mars 2006 · 904 Inlägg

Goffen skrev:

Konstapeln skrev:
Rs2an funkar ju wink

mjo fast den saknar ju rails smile

RS2an finns med rails också tongue

De ska va gött å leva
Alexx
16 mars 2006 · 141 Inlägg

Det finns alltid brister hos alla bilar. Alla är olika bra på olika saker. Personligen har jag kört ett och annat, men Audi är den som imponerat på mig mest på alla möjliga sätt. Visst kan det kosta dig en slant om du har oturen att något dumt går sönder, men kvalitetskännslan är på max, komforten perfekt, motorn helt underbar, funktion körglädje och design utomordentligt! Jag kan gott rekommendera dig Audi, speciellt en turbomatad som man kan göra så mycket med och som inte kostar skjortan.

Volkswagen Arteon "Blue Diamond" (2018)
Drönirettab
16 mars 2006 · 21 761 Inlägg

Har för mig att det var lite rabalder om detta med galvade karosser för något år sedan. Om jag kommer ihåg rätt så hade biltillverkarna minskat på rostskyddet med anledning av att karossen var galvad och detta ledde till att balkar och annat rostade inifrån istället. Till och med bilar som bara var några år gamla började att rosta inifrån i tex balkarna.

Alexx
16 mars 2006 · 141 Inlägg

Konstigt att dem fortfarande kör med den tekniken smile Hade den varit så skadlig så avbryter man nog den tekniken ganska fort. Sen kör Audi mer o mer på aluminium i sina bilar.

Volkswagen Arteon "Blue Diamond" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang