S40N stereo

Fellow
19 januari 2009 · 1 581 Inlägg

Hejsan, jag ska nu inhandla en S40N T5 och har lite krav på stereo. Den jag tittat på kan inte firman garantera att det är premium sound i trots att det står i annonsen (dolby pro logic) vilket jag antar att det betyder just premium sound?
Bilen är en 2005a så är det någon som har tips på hur att se just vilken stereo det är eller är det bara att räkna antalet högtalare eller?

Sen angående ipodmöjligheter, tror att det inte var någon cd-växlare i bilen men enligt killen jag pratat med på brl så är det cd-växlar ingången man vill åt och inte cd-växlaren i sig. Så största möjliga stereon borde väl ha ingång för detta? Tänker just på användning av dension gateway 500.

mvh Fellow

Fellow
20 januari 2009 · 1 581 Inlägg

Ringde återförsäljare och fick konfirmerat att det var premium sound så antar att jag har ett steg dåra under sätet?

HiFiMick
20 januari 2009 · 124 Inlägg

När du startar stereon så står det i displayen vad det är för modell på ljudsystemet. Och vad det gäller cd växlare så är cd spelaren i sig en växlare som har möjlighet att ta 6 stycken skivor.

SM guld 2009 ESPL 4
SM guld 2010 ESPL Unlimited
2011 BMW SQ Edition
Fellow
20 januari 2009 · 1 581 Inlägg

Som sagt fick bekräftat att de var premium sound men undrar fortfarande hur de ligger till med ipod till denna?

är denna bil;
http://www.blocket.se/vi/19339344.htm?ca=11_s

Fellow
20 januari 2009 · 1 581 Inlägg

Enligt BRL så handlar det om uttag för cd-växlare. Inte att man har själva cd-växlaren, kan det stämma? Denna har inte cd-växlare såvitt information gett.

stahre
20 januari 2009 ·

Fan vilken fin bil du har införskaffat dig:)

Fellow
20 januari 2009 · 1 581 Inlägg

Tackar tackar, hoppas de inte krånglar hos dem. Skickat handpenning, hämtar den på lördag. Det är den äldre modellen så antar då att det fungerar med din info:)

Någon med erfarenhet från Autoluna? De jag sett på olika forum är väl inte det bästa men det är väl bara åsikter från 4-5 stycken som köpt grisen i säcken antar jag. Denna verkar inte va nå lurt med. Kollat VV:s info o verkar va lugnt allt. Får den besiktad imorn så får se vad dem säger.

Senast redigerat av Fellow (20 januari 2009)

HiFiMick
21 januari 2009 · 124 Inlägg

Jag fattar det som att GW 500 ska fungera från 2004-2006.
Nu ska jag också vara så snäll att jag spara både pengar och tid åt dig.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … mp;t=29194

SM guld 2009 ESPL 4
SM guld 2010 ESPL Unlimited
2011 BMW SQ Edition
940R
21 januari 2009 · 1 567 Inlägg

Fellow skrev:
Tackar tackar, hoppas de inte krånglar hos dem. Skickat handpenning, hämtar den på lördag. Det är den äldre modellen så antar då att det fungerar med din info:)

Någon med erfarenhet från Autoluna? De jag sett på olika forum är väl inte det bästa men det är väl bara åsikter från 4-5 stycken som köpt grisen i säcken antar jag. Denna verkar inte va nå lurt med. Kollat VV:s info o verkar va lugnt allt. Får den besiktad imorn så får se vad dem säger.

Jag har själv var sugen på denna bil men min ekonomi har inte tillåtit ett köp tyvärr.Jag köpte Starleten där förra året men det var ju inte direkt en lyxbil så jag förväntade mig inte så mycket av den.Men det fanns ju lite mer fel på bilen än vad jag såg där och var säljaren sa till mig.Små saker mest men bilen funkar ju bra.
Autoluna är väl som alla andra små bilhandlare Ljuger dig rätt upp i anskitet men trevliga så det räcker och blir över.Lycka till med köpet och du kommer få en fin bil.

Senast redigerat av 940R (21 januari 2009)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Fellow
21 januari 2009 · 1 581 Inlägg

940R skrev:

Fellow skrev:
Tackar tackar, hoppas de inte krånglar hos dem. Skickat handpenning, hämtar den på lördag. Det är den äldre modellen så antar då att det fungerar med din info:)

Någon med erfarenhet från Autoluna? De jag sett på olika forum är väl inte det bästa men det är väl bara åsikter från 4-5 stycken som köpt grisen i säcken antar jag. Denna verkar inte va nå lurt med. Kollat VV:s info o verkar va lugnt allt. Får den besiktad imorn så får se vad dem säger.

Jag har själv var sugen på denna bil men min ekonomi har inte tillåtit ett köp tyvärr.Jag köpte Starleten där förra året men det var ju inte direkt en lyxbil så jag förväntade mig inte så mycket av den.Men det fanns ju lite mer fel på bilen än vad jag såg där och var säljaren sa till mig.Små saker mest men bilen funkar ju bra.
Autoluna är väl som alla andra små bilhandlare Ljuger dig rätt upp i anskitet men trevliga så det räcker och blir över.Lycka till med köpet och du kommer få en fin bil.

Okej, ja jag fick den besiktigad av dem idag utan anmärkningar så ska ju inte va något större fel. Smärre lackskador kanske man får titta efter o diskutera priser i sånna fall.

Fellow
28 februari 2009 · 1 581 Inlägg

Hallå, är ute o kollar lite kabel i s40N men hittar fan inte slutsteget som jag ska sätta i lågnivåadaptern. Vet någon vart det sitter?

Fellow
1 mars 2009 · 1 581 Inlägg

Sitter det "I" golvet? För jag har tittat under passagerarsättet men det ligger bara någon mindre dosa där som jag tvekar på är ett slutsteg. Det jag försöker göra är att koppla lågnivåadapter så jag kan koppla in ett slutsteg. Men hittade inte det bak på stereon i bilen.

Fellow
1 mars 2009 · 1 581 Inlägg

Jag har inget steg under passagerarsätet. Eftersom det är en av de tidigare så kanske det inte var något steg alls eller sitter de någon annanstans:/

HiFiMick
1 mars 2009 · 124 Inlägg

Steget i en V50 sitter inanför täck skivan till vänster i skuffen. Signal kan du ta från vilken högtalare som helst i bilen och behöver inte vara från steget. Jag tar min signal från vänster bakdörrs högtalare.

SM guld 2009 ESPL 4
SM guld 2010 ESPL Unlimited
2011 BMW SQ Edition
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang