Toyota Corolla ke20 TOTAL Make Over! [Drabbad av Hudcancer, Bygget står still]

Dratsab Leg. Fartdåre
17 mars 2009 · 306 Inlägg

Måste säga att jag är imponerad! mycket minnen av farsans gamla corolla när man ser detta! helt underbart och jag älskar steg för steg metoden. Mycket användbart då jag har lite att göra i sommar med imprezan..

Om din kvinna inte tar dig tillbaka så välj mig istället! haha smile

En gång Evo alltid Evo...
Zonander
17 mars 2009 · 49 Inlägg

thePaavo skrev:
Ser mycket bra ut! wink Har själv lite problem med vevhusventilationen för tillfället.. sad

Ajdå, du menar på din nya spis?

Hur var det, tog du upp kontakten med mike efter att jag skickade adressen?



daajvid skrev:
naaajs.. prenumera på tråd direkt:D håller själv på att renovera min gammla toyota.. dock inte många bilder på de.. men ska snart svetsa tröskellåder;)

Ja, om inte allt för lång tid så blir det tröskellådor för min del med. smile Dock så vill jag ha hela fronten klar först. Känns som att det är det viktigaste just nu. Efter tröskellådor sen, så blir det att tillverka breddare wink Det ska jag ta och dokumentera jäkligt noga. mest pga att jag inte riktigt gillar att göra det lätt för sig. dvs allt ska tillverkas i plåt smile Man ska kunna sätta en magnet var som helst på bilen.!!

LartiC skrev:
En riktigt rolig tråd att följa  (Y) Du gör ett bra jobb med rostlagningen  smile

Tackar tackar. man gör sitt bästa big_smile

hansen skrev:
Jäklar vilket jobb du lägger ner, ska bli kul å se den färdiga prudukten smile

Visst, det är ju så att man jobbar mot ett mål , och man vet hur man vill ha det, Men jag tycker resan på väg till målet. Hela skapande-processen är det roligaste i sådana här byggen.

SubbtIIMMY skrev:
Måste säga att jag är imponerad! mycket minnen av farsans gamla corolla när man ser detta! helt underbart och jag älskar steg för steg metoden. Mycket användbart då jag har lite att göra i sommar med imprezan..

Om din kvinna inte tar dig tillbaka så välj mig istället! haha smile

Haha, jag är (som man säger) inte lagd åt det hållet. Annars så lätt! Om hon hade haft en impreza i det skicket som du har, ja heller j.....vlar då hade det varit mer pluspoäng. tongue

Hursomhelst TACKAR ödmjukast för alla trevliga kommentarer. smile

Vill passa på och informera om att jag ska iväg till norge mellan nu ( onsdag ) och fredag. Så arbetet i garaget återupptas på lördag, alternativt fredag kväll. Så nästa bild-update kommer förhoppningsvis bli i helgen. Då kommer jag att börja på främre delen av skärmen. Steg för steg infon. Kommer då handla om hur man knackar till plåt för att passa börja ytor och skarvar etc. smile

Tills dess ha det underbart!

Senast redigerat av Zonander (17 mars 2009)

sir_daniel www.kudoz.se
17 mars 2009 · 3 802 Inlägg

tänkte först, vad fan är det för skrot, men nu börjar det bli fint!

blir kul att se hur det blir i slutändan!

CmoR
17 mars 2009 · 354 Inlägg

Tråkigt mer rostlagning men det är bra att du inte fuskar mer det (Y). Fortsätt ösa och det ska bli riktigt kul att se när du börjar med annat än plåtjobb big_smile tror det kommer bli riktigt najs resultat.

Zonander
17 mars 2009 · 49 Inlägg

sir_daniel skrev:
tänkte först, vad fan är det för skrot, men nu börjar det bli fint!

blir kul att se hur det blir i slutändan!

Precis min tanke tongue haha, Men som du säger. Efterhand som man jobbar så träder bilens själ fram och jo, jag tror att den kommer att bli riktigt nice big_smile

Zonander
17 mars 2009 · 49 Inlägg

CmoR skrev:
Tråkigt mer rostlagning men det är bra att du inte fuskar mer det (Y). Fortsätt ösa och det ska bli riktigt kul att se när du börjar med annat än plåtjobb big_smile tror det kommer bli riktigt najs resultat.

Nä vet du vad. Fusk i grudarbetet är det värsta jag vet. Jag menar, gör man vid en bil på detta viset så vill man ju att den ska hålla ett bra tag. utan att man ska behöva göra om allt igen. Så det är lika bra att göra det ordentligt från början, annars så kan det lika väl vara. smile

Da_Bear Lökare
23 mars 2009 · 128 Inlägg

Kanontråd! Älskar att se när en bil renoveras på riktigt med plåt av någon som vet hur man gör. Lycka till!

_DamnIt R1 driver!
23 mars 2009 · 5 128 Inlägg

Kul att se lite riktigt hantverk med plåten, ska försöka följa detta smile

Zonander
24 mars 2009 · 49 Inlägg

Da_Bear skrev:
Kanontråd! Älskar att se när en bil renoveras på riktigt med plåt av någon som vet hur man gör. Lycka till!

Det är roligt att visa också. För då mår man bra av att veta att andra försöker sig på det också. Vilket innebär färre "Plastik-padding-klumpar" ute på vägarna tongue

Skämt å sido. det är en rolig hobby big_smile

Zonander
24 mars 2009 · 49 Inlägg

Har ett litet dilemma nu. hmm. Kanske någon som kan hjälpa mig.

Arbetet har stannat av lite  just pga detta. Jag har insett att, när jag gör breddare sen så vill jag knyta ihop dem med spoilern. Om jag ska göra fronten i 3 delar så innebär det mkt mer plåtarbete. Plus att jag kommer ha äckliga skarvar som ska se lika dana ut på båda sidor.

MEn om jag däremot gör hela fronten till en del så kommer det inte finnas några skarvar. Lite svårt för att bestämma mig, någon annan som har någon smart vinkling?

MrBula
25 mars 2009 · 74 Inlägg

Riktigt trevlig läsning hoppas att du får ordning på allt.
Men detr är ju nu det roliga börjar smile

Mvh mrbula

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Zonander
25 mars 2009 · 49 Inlägg

MrBula skrev:
Riktigt trevlig läsning hoppas att du får ordning på allt.
Men detr är ju nu det roliga börjar smile

Mvh mrbula

Absolut. smile I just detta fallet dock så vet jag inte riktigt vad jag vill tongue men det kommer väl som en uppenbarelse när jag sover tongue haha.

Ghost_Face
25 mars 2009 · 517 Inlägg

Jag Förstår ditt dilemma. Det är ju absolut snyggast om breddningen går ihop med spoilern utan skarvar och glipor men det kan ju bli lite knepigt i framtiden om man skulle råka ut för ett mindre missöde och behöva reparera fronten sad

Ska du bara glida omkring sommartid och cruisa så är det ju lugnt, men ska du köra drifting eller liknande så får man räkna med att det blir lite skavanker och då vore ju en den uppdelade variant vara det smartaste.

geccod
25 mars 2009 · 1 Inlägg

kommer följa ditt projekt smile lycka till big_smile

998cc
25 mars 2009 · 872 Inlägg

tok porrigt projekt

If its too loud you are too old!
Zonander
25 mars 2009 · 49 Inlägg

Ghost_Face skrev:
Jag Förstår ditt dilemma. Det är ju absolut snyggast om breddningen går ihop med spoilern utan skarvar och glipor men det kan ju bli lite knepigt i framtiden om man skulle råka ut för ett mindre missöde och behöva reparera fronten sad

Ska du bara glida omkring sommartid och cruisa så är det ju lugnt, men ska du köra drifting eller liknande så får man räkna med att det blir lite skavanker och då vore ju en den uppdelade variant vara det smartaste.

Mm jag tänker i samma banor. blir nog allt i en del ändå. För jag tänkte gjuta av det i glasfiber också. så det är nog lika bra att jag gör på det viset.

Men som sagt jag är kluven. Får se var det lider. ska ut i verkstan lite senare idag.

Zonander
25 mars 2009 · 49 Inlägg

998cc skrev:
tok porrigt projekt

Haha. Porrigt är det ordet jag har letat efter tongue  big_smile 

Får se till att det fortsätter i den andan wink

Defcon Renaultskadad
26 mars 2009 · 694 Inlägg

duuuuu, jag försöker få årdning på tecnotoytuning, men jag får bara upp jävla virus. och hittar inte så mkt grejer till corollorna, KE20 osv. skall köpa mig en Corolla i helgen troligen så säg till va som beställas kan.

Zonander
30 mars 2009 · 49 Inlägg

Sorry att det har tagit sån herrans tid innan jag kommit till att uppdatera. Men det har varit lite privata problem som satt käppar i hjulen. Men nu är man igång igen. Dock så hann jag inte ta några bilder. Känns som att jag behöver få ner några timmar först innan jag börjar fota igen. smile men men, det är igång iaf.

Jag har fortsatt på högra skärmen och den börjar bli klar. Vänstra skärmen är den en del jobb på ochså. Men inte så mkt. Sen så ska spelen ställas. Vilket kan vara ett jäkla mek. Och efter det så är det Spoiler-time. Och därefter breddare. Men allt har sin tid.

Glad att det börjar ta form iaf.

Får ut och fortsätta jobba lite. Detta var min kaffe-rast tongue höres

Zonander
31 mars 2009 · 49 Inlägg

Defcon skrev:
duuuuu, jag försöker få årdning på tecnotoytuning, men jag får bara upp jävla virus. och hittar inte så mkt grejer till corollorna, KE20 osv. skall köpa mig en Corolla i helgen troligen så säg till va som beställas kan.

Jag har ju som sagt pratat med dem. Och i stort sett allt som finns till AE86'an kommer även kunna göras till KE20an. Och nej det är inget virus på sidan. här är en länk http://www.technotoytuning.com

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang