Förstärka lågnivån hur?

Bil-fantasten Avstängd
24 februari 2009 · 32 Inlägg

Har orginal navi i bilen med en lågnivå omvandlare från högnivå.
Skulle vilja förstärka signalen . Få högre volym till slutsteget så att säga. Har provat ett par Olika steg.
Med riktigt lågpris förstärkare låter det mer. En bättre slutsteg ger inte samma tryck till basen, fast allt
är ställt på max . Allt är rätt som sagt enligt bilstereo montörer , 2st olika har tittat till grejjerna
Man kan köpa nått man kan ställa och vrida och öka mm nån BOX men dom hade inga sånna.
Vilken BOX är det ? vart köper jag en? gärna länk till en webshop.

Mycket tacksam för svar av en kunnig eller som haft samma problem och löst detta.

Kör RS6 Audi från 2005 6900mil på mätaren just nu.
Köper bara kvalite !
Iam2fast4U
24 februari 2009 · 1 534 Inlägg

finns ju rockfords 3sixty om det är en sådan box jag tror du menar

http://www.youtube.com/watch?v=EhArwJq393k


http://www.rockfordfosgate.com/products … ;p_status=

BMW E34 "538" (1990)
Bil-fantasten Avstängd
24 februari 2009 · 32 Inlägg

Tack för era snabba svar. Fin apparat det där 3sixty men den går på ca 5k såg jag nu när jag sökte sad
Får bli en såndär billigare BOOSTER som SwedRo visade. Har ingen sverige såna lågnivå boosters?
Skulle vara trevligt att få slippa handla utomlands.

Hoppas nu på svar ang svensk webshop som har lågnivå booster. Tack

Kör RS6 Audi från 2005 6900mil på mätaren just nu.
Köper bara kvalite !
Black-Angel
24 februari 2009 · 260 Inlägg

Vet inte redigt vad du e ute efter men audiocontrol har ju en linjeförstärkare "overdrive" som höjer nivån på signalen dock e detta ingen omvandlare...utan linjeförstärkare
http://www.audio-control.se/art-1.asp?i … iPageID=12

Senast redigerat av Black-Angel (24 februari 2009)

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio
Bil-fantasten Avstängd
25 februari 2009 · 32 Inlägg

Black-Angel skrev:
Vet inte redigt vad du e ute efter men audiocontrol har ju en linjeförstärkare "overdrive" som höjer nivån på signalen dock e detta ingen omvandlare...utan linjeförstärkare
http://www.audio-control.se/art-1.asp?i … iPageID=12

Såg bra ut den där ju. Lagom pris , max vad jag tänkt betala 1500kr faktiskt.
Ska ta mig en funderare nu vilken det får bli. Kvalite eller lågpris boostern
Tackar

Kör RS6 Audi från 2005 6900mil på mätaren just nu.
Köper bara kvalite !
TT-Avant
25 februari 2009 · 6 851 Inlägg

Jag vet att det finns olika EQ som även kan förstärka signalen till upp mot 8volt eller mera. Även aktiva filter har ofta möjlighet att förstärka signalen.
Kika in här så kan du hitta saker som förstärker din signal till basen: http://www.soundtec.se/
titta under EQ&filter

Senast redigerat av TT-Avant (25 februari 2009)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Bil-fantasten Avstängd
25 februari 2009 · 32 Inlägg

TT-Avant skrev:
Jag vet att det finns olika EQ som även kan förstärka signalen till upp mot 8volt eller mera. Även aktiva filter har ofta möjlighet att förstärka signalen.
Kika in här så kan du hitta saker som förstärker din signal till basen: http://www.soundtec.se/
titta under EQ&filter

Kan det vara BX 10 eller MPQ-7XO Parametric EQ  som jag behöver?

Kör RS6 Audi från 2005 6900mil på mätaren just nu.
Köper bara kvalite !
Sharky
25 februari 2009 · 10 287 Inlägg

Men vänta här nu....

Om jag förstår Bil-Fantasten rätt så har han redan en högnivå - lågnivåkonverter för att få lågnivå. Då är det bättre att gå direkt på problemet och se till att få bättre (högre) utnivå från denna konverter.

Vad är det för konverter du har? Märke, typ? Justerbar?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Black-Angel
25 februari 2009 · 260 Inlägg

Låter som om du behöver få ut mer volt i signalen till ditt steg om du nu verkar köra allt på max o det inte händer så mycket,,dock e det ju aldrig bra o köra allt på max,,
Men det låter som om du skulle behöva en liten maskin från Audiocontrol "Overdrive"  ändå ... ta kontakt med Tomas på digitaldesigns.se o snacka med han..

Mvh Cliff

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio
newBadboy
25 februari 2009 · 340 Inlägg

Vilka frekvenser är det du behöver förstärka? Bas eller högre? Det går ju faktiskt bygga ett eget för ngn hundralapp faktisk som bör funka utan större problem.

Sharky
25 februari 2009 · 10 287 Inlägg

Men varför behöver han kladda dit en till box? Han har ju en konverter redan. Den ger för låg signal så ta och kolla om den går att justera upp eller om det går att byta motstånd i den så att den dämpar mindre.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
newBadboy
25 februari 2009 · 340 Inlägg

förvisso, jag måste ha missat att han redan har en

TT-Avant
25 februari 2009 · 6 851 Inlägg

Måste erkänna att jag missade oxå att han hade en konventerare redan. Endel vet jag ger ganska dålig signal ut på lågnivå, så frågan är vad det är för någon han har i bilen?
Att förstärka den signalen som han har idag KAN ge problem, om den är dålig, i form av störningar m.m
Så en bättre omvandlare kanske kan vara en lösning?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Pro_fxr jobbar påre
15 september 2009 · 751 Inlägg

hissar upp den här tråden igen:)

jag har ungefär samma fel i min bil nu:S verkar vara så att stereon inte vill leverera nog.. man kan köra på full volym på stereon och ändå vara i bilen... så ja tänkte smacka in ett slutsteg i bilen och byta högtalare i dörrarna..men då skulle ja behöva förstärka signalen från min "omvandlare"...  för de är riktigt lågt enligt mkt:S har steget Full gainat nu och basarna spelar INTE för fullt. de vet ja. har testa koppla in en annan stereo i de och då spelar de fan så mkt mer:S..

Audi A5 (2008)
michieff ljudfantast
15 september 2009 · 1 372 Inlägg

vad är de för stereo mon tro? tongue

Pro_fxr jobbar påre
15 september 2009 · 751 Inlägg

volvo orginal (V50/S40N)smile

Audi A5 (2008)
michieff ljudfantast
15 september 2009 · 1 372 Inlägg

och den har gett en bättre signal tidigare?

Pro_fxr jobbar påre
15 september 2009 · 751 Inlägg

njaaa..asså..nog har den lirat såhär som den lirar nu har ja för mig iaf=) de är som att den har nå säkerhetstjosan som stannar lägre frekvenser när man kommer över kanske 3/4 volym..men samtidigt tkr jag att 3/4 volym ska låta 10ggr så mkt typ:S

Audi A5 (2008)
Pro_fxr jobbar påre
15 september 2009 · 751 Inlägg

kan tillägga att ja köpte nån adapter som var ganska dyr..tror den gick på 600spänn eller nånting.. har den på max oxå..känns som att den stryper lite för mkt:)..

Audi A5 (2008)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
15 september 2009 · 2 307 Inlägg

Skaffa steg med høgninvå ingång funkar fint før mig har ett alpine d-class på 400rms. Min bil hade en original sub (6x9 ihatthyllan tjena gav la sådär mkt tryck) så jag kan fortfarande justera suben från stereon riktigt käkt tycker jag.

S40n/V50 e justerade på stereon så du skall kunna spela botten utan att det låter illa. Annars klagar bara alla bilkøpare

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang