Passat -94 drar ur batteriet, troligen centrallåset.

Banksy
9 mars 2009 · 86 Inlägg

Hej alla glada,

Jag har som topic säger, en passat -93, kombi.
Felet jag har är att batteriet tenderar att dras ur helatiden, och det är centrallåset som spökar. Det är ett Pneumatiskt system som drivs av vakumpump.

När jag låser bilen så låser den alla dörrar som den skall, allt är fint och fridfullt. MEN efter ca. 20 sekunder så kör vakumpumpen för centrallåset igång igen, den fortsätter jobba tills batteriet är slut. Jag blir fan tokig på detta problem....

Har märkt att ibland när jag ska låsa upp bilen på förarsidan så får jag vrida om nyckeln fler än en gång för att centrallåset ska "gå igång" och låsa upp dom andra dörrarna.

Det verkar ju inte vara något läckage i centrallås systemet eftersom den faktiskt låser/låser upp bilen som den ska... Frågan är då... vad kan det vara ?

Det värsta som finns är ju alla dessa måndag morgon när man ska till jobbet, och bilen inte startar....

Är det NÅGON som har NÅGRA förslag på vad som orsakar detta!?

En öl.. brukar leda till fler öl.
Pilsk
9 mars 2009 · 460 Inlägg

hitta läckan i centrallåset så ska du se det fixar sig.

Banksy
10 mars 2009 · 86 Inlägg

de är inge tryckfall i systemet på över en minut, det kan inte vara elektroniken i pumpen som är slut?

En öl.. brukar leda till fler öl.
-Mackan- Fire And Silk
10 mars 2009 · 2 254 Inlägg

Be någon låsa upp och låsa igen, några gånger, undertiden springer du runt och lyssnar efter läckage. Om det är som på Mercan min, så är det gula plastslangar och ofta läcker det i 90graders skarvarna. Om det läcker så hör man det.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang