Volvo 440 94:a krånglar =/ (Tjuter och rör sig trots frikopplat)

Toxcity
11 mars 2009 · 15 Inlägg

Tjena!

Efter som att jag är ganska inkompetent ang. bilar så kommer det här kanske låta väldigt konstigt men jag ska göra så gott jag kan.

Var igår ute och körde på motorvägen med min 440 (som jag vanligtvis bara brukar använda i stan). Körde cirka 4 mil när jag tog av på en avfart. När jag började sakta ner så började bilen att "skrika". Alltså ett långt ihärdigt tjut. Vet inte hur jag ska beskriva de men de lät typ som en TV brukar göra om man kollar på typ SVT och den där "klocksaken" är på. "iiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...."

Förlåt att jag inte kan förklara bättre..

I alla fall, när man kom av motorvägen var det en stopskylt. Så laglydig som man är så stannade jag (bilen "pep" fortfarande". Då hände det konstiga. Jag stannade vid skylten och frikopplade men trotts att jag gjorde detta så rörde sig bilen framåt. Och nej jag stod inte i en nedförsbacke.

Detta har aldrig hänt innan..

Vad kan de bero på? Har de båda sakerna något att göra med varandra?

Väldigt tacksam för hjälp! Ska in på besiktning snart och vore fint om jag fick ordning på ett innan de..

Tack!

DusanMandick Random Hero
11 mars 2009 · 4 047 Inlägg

prova o spänna vajern till kopplingen på den

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
2jzinside Fartygsingenjör
11 mars 2009 · 550 Inlägg

Kan vara Urtrampningslagret, svårt att säga. Jag skulle höra med en lokal gubbe som är kunnig, behöver inte vara en verkstad då det ofta blir en dyr historia bara för att få reda på vad felet är. Svårt att säga utan att ha sett/kört.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang