Tjenixen alla glada!
Började med mycket snack om bilar hit och dit, storlekar på basar osv.. Tills dagen kom och jag & sandell åkte o kikade på en bil, en audi s2 -96 med 8600 fullservade mil på mätarn.. "vilket entusiast skick" tänkte jag och slog till direkt. Avställd sedan -01
Först hade jag tänkt bygga något riktigt brutalt, så jag köpte mig en Re XXX 18" till att börja med. Men allt eftersom så blev jag mer motorintresserad (dock inte mindre stereofreak
) så jag började fundera ut en plan på en riktigt bra stereo, som inte väger allt för mycket!
Detta projekt kommer alltså handla om stereoinstallationen samt ihopmontering av det sista som finns kvar innan bes.
Börjar med några bilder på åket:
Setup:HU: Alpine 9887r
Bas: B2 Audio HD12
Steg bas: Stetsom 4k2d [2ohm: 4,2kw @ 12,5v , 5,5kw @ 13,6v]
Högtalare: **-***** 4st 6,5or , 2st 4" mellan och 2st diskant.
steg högtalare: US-AMPS MD43 / US-amps 2000x
Dämpmattor: B2 audio
Strömbank: Ej fastställt
kablage: 50mm2 ifrån generator till batteri, och mellan batterierna. 75-95mm2 ifrån sista batteri ut till stegen.
Typ av låda: Portad @ 35-38hz, 73L. 22mm spån med dubbel baffel. 6" aeroport!
Vill speciellt tacka:
Frode på Ljudgaragen & Jay på B2 audio. Utan er hade det ej varit möjligt att genomföra detta projekt, tack!Går direkt på bilder och dylikt! Updateringar sker i tråden som "inlägg".
Dämpade dörrarna idag, såhär blev det:
& vänster dörr:
Kan varmt rekommendera er att använda B2´s matta såhär långt iallfall, extremt lättarbetad och verkar vara av riktigt bra kvallité. Stora ark också 53*90cm
Tror ni dem kommer trivas
?
Såhär långt har jag kommit än så länge, får högtalare, steg till talarna, kablage i veckan förhoppningsvis! Lådbygget skall igång under veckan!
Over ´n out
David!