2528
Sök

Nollställa felkod volvo 850

166 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Tjena!
en polare har lite problem med sin volvo 850 års 91-92 nånting, jag vet inte exakt..

men iaf så visar den felkoden att kamaxelgivar signalen är felaktig. men bilen startar och går som den ska så de borde ju inte vara nått fel..
han har provat tagit bort + polen men de funkar inte, men är de inte i "lådan" där man ser de 2 små hål man sticker ner pinnar i för att nollställa?
tacksam för snabbt svar då ja ska dit imorrn smile

MVH Marcus

Smålänning
7 883 Inlägg
16 april 2009
Vet inte vilket uttag det är på 850, men tror de e 2 som på 740/940.

Stoppa piggen i uttag 2 och vrid på tändningen.

Kolla felkoder. Alla. Kan finns flera och du får trycka efter varje för att få fram nästa.

När alla har visats, tryck och håll nere knappen i minst 7 sekunder (10 brukar va lagom), sen släpper du, och då ska lampan lysa konstant, då trycker du ner lika länge igen och släpper så ska lampan släckas. Klart!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

112 Inlägg
16 april 2009
Toblerone skrev:
Tjena!
en polare har lite problem med sin volvo 850 års 91-92 nånting, jag vet inte exakt..

men iaf så visar den felkoden att kamaxelgivar signalen är felaktig. men bilen startar och går som den ska så de borde ju inte vara nått fel..
han har provat tagit bort + polen men de funkar inte, men är de inte i "lådan" där man ser de 2 små hål man sticker ner pinnar i för att nollställa?

MVH Marcus

Läs av felkoden igen, när alla eventuella felkoder visats, låter du kabeln sitta kvar i den sockeln, stänger av och sätter på tändningen igen.
Och sen trycker du ner testknappen i ca 5 sekunder, lysdioden ska då börja blinka och sen enbart lysa. När den börjar lysa så trycker du ner testknappen igen i 5 sekunder, då ska lysdioden slockna.
Sen kan du testa att stänga av och sätta på tändningen igen och trycka på testknappen i en sekund.
Den ska då visa 1-1-1 (Inget fel upptäckt)

Passat 1.8T -02 -- "Daily Driven"

166 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
Tack för svaren, vi lyckades nollställa=)
men då uppstod en ny fråga, kamaxelgivar signalen felaktig/saknas kommer upp.. men bilen rullar o går som den ska.. va kan de vara då?

28 Inlägg
14 december 2009
eXist3nZ skrev:
Toblerone skrev:
Tjena!

MVH Marcus

Läs av felkoden igen, när alla eventuella felkoder visats, låter du kabeln sitta kvar i den sockeln, stänger av och sätter på tändningen igen.
Och sen trycker du ner testknappen i ca 5 sekunder, lysdioden ska då börja blinka och sen enbart lysa. När den börjar lysa så trycker du ner testknappen igen i 5 sekunder, då ska lysdioden slockna.
Sen kan du testa att stänga av och sätta på tändningen igen och trycka på testknappen i en sekund.
Den ska då visa 1-1-1 (Inget fel upptäckt)

gjorde detta på en kompis volvo 850 t5a års 94, Han får upp fel kod 1.2.1. men det fungerade inte för mig efter jag har hålt inne knappen så blinkar/lyser inte lampan! varför?
Senast redigerat av l0las (14 december 2009)

8 250 Inlägg
14 december 2009
l0las skrev:
gjorde detta på en kompis volvo 850 t5a års 94, Han får upp fel kod 1.2.1. men det fungerade inte för mig efter jag har hålt inne knappen så blinkar/lyser inte lampan! varför?

Ärg i kontakten?

28 Inlägg
14 december 2009
Marlboroman skrev:
l0las skrev:

Ärg i kontakten?

men jag kan juh kolla fel koden!

27 Inlägg
25 januari 2012
någon som vet vad de är för felkod på ABS-system?????? jag har en volvo 855 årsmodell 1994

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
25 januari 2012
gavlekille skrev:
någon som vet vad de är för felkod på ABS-system?????? jag har en volvo 855 årsmodell 1994

ehmm va?
details please...

27 Inlägg
25 januari 2012
absen har sluta och funka fick en 2a på de i dag på besiktningen

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
25 januari 2012
ja förmodligen en givare, mät på varje givare helt enkelt

2 452 Inlägg
25 januari 2012
kan vara kransen till drivaxlar...eventuelt nån givare med...sen finns folk som fått kallödningar i absboxen o då kan det bli så...finns även ett relä som har gett upp för vissa...

döden kommer tillbaka

27 Inlägg
25 januari 2012
relät funkar de klickar där i ska lägga mej under i morgon och titta på kransen till drivaxlarna när jag har lämna dotten på dagis

4 822 Inlägg
26 januari 2012
gavlekille skrev:

här har du dom felkoderna som finns för ABS smile

ABS och antispinn system (TRACS)
Sockel A3
Felkod Innebörd
1-1-1 Inget fel upptäckt
1-2-1 V Framhjulsgivare - felaktig signal vid hastighet understigande 40 km/h
1-2-2 H Framhjulsgivare - felaktig signal vid hastighet understigande 40 km/h
1-2-3 V Bakhjulsgivare - felaktig signal vid hastighet understigande 40 km/h
1-2-4 H Bakhjulsgivare - felaktig signal vid hastighet understigande 40 km/h
1-4-1 Defekt givare för bromspedalläge, kortsluten till jord efter fas
1-4-2 Defekt bromsljuskontakt, bruten krets efter kortslutning
1-4-3 Styrenhetens minne defekt
1-4-4 Överhettade bromsskivor (endast bilar med TRACS)
2-1-1 V Framhjulsgivare - ingen signal vid rörelsestart
2-1-2 H Framhjulsgivare - ingen signal vid rörelsestart
2-1-3 V Bakhjulsgivare - ingen signal vid rörelsestart
2-1-4 H Bakhjulsgivare - ingen signal vid rörelsestart
2-2-1 V Framhjulsgivare - ingen signal från ABS, systemet
2-2-2 H Framhjulsgivare - ingen signal från ABS systemet
2-2-3 V Bakhjulsgivare - ingen signal från ABS systemet
2-2-4 H Bakhjulsgivare - ingen signal från ABS systemet
3-1-1 V Framhjulsgivare - bruten krets eller kortslutning
3-1-2 H Framhjulsgivare - bruten krats etter kortslutning
3-1-3 V Bakhjulsgivare - bruten krets eller kortslutning
3-1-4 H Bakhjulsgivare - bruten krets eller kortslutning
3-2-1 V Framhjulsgivare - oregelbunden signal vid hastighet överstigande 40 km/h
3-2-2 H Framhjulsgivare - oregelbunden signal vid hastighet överstigande 40 km/h

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök