3735
Sök

Kaross gav vika av domkraft, Volvo 850!

206 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
#1
Tjena

Idag när jag skulle hissa upp bilen med domkraften så satte jag den på det stället man ska sätta den, det "staget" typ, och när den va nästan helt uppe så sjönk fästet "in" i karossen! jag blev helt ställd, så nu vågar jag inte göra något med bilen. Jag ska rulla bort till en verkstad imorgon så ska dom få kolla på det men tänkte bara fråga här också


https://www1.garaget.org/gallery/archive/93478/632014_yeozo8.jpg


Vad faan ska man göra med det här? känns inte så bra att köra med det


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 april 2009
#2
ta bort fästena å svetsa igen hålen smile å använd en riktig domkraft när du ska göra nått smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

299 Inlägg
20 april 2009
#3
är ju ingen fara att köra med bilen bara för de där serru! Men ryck ut skiten med någe och slipa rent och gör iodning rost och skit smile

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

3 235 Inlägg
20 april 2009
#4
Ser ut att vara en rostskada runt fästet, och blir ju plåten svagare.
Svetsa fast lite kraftigare plåt där och pensla på underredsmassa.


127 Inlägg
20 april 2009
#5
inte kommer bilen gå av på mitten för det dära

206 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
#6
okej så man kan använda bilen ändå då? de va ju gött, jag blev rätt så skraj när de hände tongue

ja ska hitta någonstans där jag kan svetsa å greja då

Tack för hjälpen!


Lidhultare.
325 Inlägg
20 april 2009
#7
samma sak hände min polare på hans bil (bmw e30). det gick rakt igenom, men han tog bort underredsmassan med hjälp av lite värmepistol och sån färgskrapa eller va det heter (kommer inte ihåg) men det gick ju köra o så, så inga problem med det:D annars finns det ju grova järnbalkar under bilen man kan lyfta i, det gör jag alltid smile

-Twiajävlen-

183 Inlägg
1 maj 2009
#8
Känner igen det där,absolut inte kul när det händer om man inte vet vad som är "farligt" och inte, men som övriga säger bilen brister inte på mitten, men dra ut staget och svetsa runtom, du bör även kolla över övriga ställen gällande rost, har det hännt på ena stället lär det göra det på andra också.
mvh


37 Inlägg
7 maj 2009
#9
Hänt samma sak här så jag har börjat sätta domkraften bakom hjulen liksom under en av bultarna och det går hur fint som helst att lyfta där wink


378 Inlägg
7 maj 2009
#10
När jag gick i skolan, så hissa en kille upp en bil på en saxlyft och fick den ramla ned på ena kanten ^^
Det är klantigt och farligt.

Det där som hänt dig har jag vart med om också, bara dra ut skiten, eller skära bort och lägga dit ny och fin plåt och underredsbehandla  smile

// KimpaaBooY


Sök