Hej jag hoppas det är okej att jag tar upp en annonsfråga här på forumet. Håller på att sälja min xbox 360 för tillfället och har en intresserad köpare. Jag har inget emot utlänningar men jag får en lustig känsla av detta mail
.
> Date: Tue, 28 Apr 2009 13:58:23 +0200
> From: xxxx (han får vara hemlig)
> To: polomononen
> Subject: Ang. Xbox 360 + Guitar hero III m.m
>
> DO YOU STILL HAVE IT FOR SALE
>
>
> XXXXX
From: polomononen
To: xxxx (han får vara hemlig)
Subject: RE: Ang. Xbox 360 + Guitar hero III m.m
Date: Tue, 28 Apr 2009 14:09:32 +0200
Yes I have. English?
// Olle
From: xxxx (han får vara hemlig)
To: polomononen
Subject: RE: Ang. Xbox 360 + Guitar hero III m.m
Date: Tue, 28 Apr 2009 13:21:13 +0100
Hello,
Am Mr XXXX Am from Malmo ....But i am
presently out of the country, now in Papworth Hospital in United kingdom. I am highly interested in buying this item from you and i am ready for the payment..... But i will like you to send to me the total cost of this item including the shipping cost to the address by posten below because it is a Gift to one of my Son,which is presently out of the country who is on a research programmed.
Here is the address below:
Name: XXXXX XXXXX (Utländsk)
Address:XX Cassava st.
city:Akure
State:Ondo State
Zip Code:23434
Nigerian
Best Regards
Mr XXXX...
--------------------------------------------------------------------------------
Vad tycker ni? Ska man änns försöka göra en affär eller ska man vänta in en "svensk" smidig affär? Detta är till 99,99% chans en blåsning. Men får man i pengarna på banken så är väl allt lugnt, eller?
Känns väldigt konstigt att han vill köpa "this item". Om jag skulle vara en lurendrejare och skulle göra massutskick skulle jag nog skriva precis så.
EDIT: Om denna tråd ogillas av garaget.org, ta då bort den. Vet inte om den hör hemma här.