Vilken chipfirma är bäst på saab? (erfarna saab ägare)

Freakydriver
17 maj 2009 · 36 Inlägg

Hej. Jag ska snart chippa min Aero. Ni som har chippat eran 9-5 Aero eller 2,3t på ett visst företag kan ju skriva lite om hur det blev och vilken skillnad. Många företag överdriver ju nuförtiden med siffrorna för att kampas om kunder.


PS. Någon kanske har en begagnad trimbox ligger? MVH

Saab 9000 CSE 2,3t "Cayenne" (1996)
FLindgren
17 maj 2009 · 5 089 Inlägg

När det gäller chip så kvittar det nästan vilken firma du tar, sålänge dte är någon "känt" firma är det ingen märkbar skillnad på dom.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Buskaz
17 maj 2009 · 113 Inlägg

De ända alternativerna till saab anser jag vara

Speedparts, Maptun och Nordic Uhr.  skulle själv valt maptun

sen kan kanske valen mellan dom variera beroende på vart du bor

NiV3Rt
17 maj 2009 · 371 Inlägg

Maptun, Nordic eller Trollspeed hade jag valt.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
SaabTech
20 maj 2009 · 2 Inlägg

Speedparts är duktiga, finns ju olika paket man kan köpa om man vill ha något lite värre änn original.


//SaabTech

azid Det som inte dödar gör ont
20 maj 2009 · 2 668 Inlägg

maptune har man inte hört annat än gott om då dom inte bara trimmar utan servar och tar hand om din bil som en riktig verkstad

2slow
Martiin89
20 maj 2009 · 4 Inlägg

Jag skulle nog rekommendera Maptun, dom har ju som sagt vanliga verkstäder. Men dom är ju lite intriktade på chip. Och jag har pratat med folk som jobbar med det, som sagt att Maptun är ett av dom som ger mest effekt. cool

Freakydriver
20 maj 2009 · 36 Inlägg

tack för alla som skrivit, verkar som att majoriteten säger gott om MapTun. Enligt dom får jag 270hk med ett steg 1 och ett satans vrid tongue

Saab 9000 CSE 2,3t "Cayenne" (1996)
Sandraah CNC-Operatör
20 maj 2009 · 90 Inlägg

Det är bara att go for it!

//Sandraah
Ford Focus "Black N White" (2011)
Saab 9-3 1.8T "Fatsoe" (2004)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
20 maj 2009 · 6 170 Inlägg

MapTun är nog vägen att gå, jag har inte något trim från dom i bilen men blocket med dom smidda kolvarna osv köpte jag från MapTun och dom var skittrevliga att snacka med och väldigt hjälpsamma.

Och sen har jag heller aldrig hört något negativt om dom men speedparts har jag hört kan vara otrevliga ibland fast det är kanske bara ägaren (har ingen egen erfarenhet av SP utan bara vad jag hört). Nordic och Trollspeed har jag ingen koll på alls, varken hört så mycket bra eller dåligt om dom.


Men MapTun vet jag iaf är ett säkert kort när det gäller Saab.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
brk95
20 maj 2009 · 140 Inlägg

trollspeed är duktiga . dom byggde ju pikes peak saabens motor väl ??

torpis Forummoderator
20 maj 2009 · 10 576 Inlägg

Freakydriver skrev:
Enligt dom får jag 270hk med ett steg 1 och ett satans vrid tongue

Du skriver ju själv att man itne skall uras av siffrorna...

Varför skulle något företag hitta mer effekt än något annat med samma grundförutsättningar?  Du får ju inte ur mer mjölk ur Arlas 1literspaket än Skånemejeriers....

Senast redigerat av torpis (20 maj 2009)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Sandraah CNC-Operatör
20 maj 2009 · 90 Inlägg

torpis skrev:

Freakydriver skrev:
Enligt dom får jag 270hk med ett steg 1 och ett satans vrid tongue

Du skriver ju själv att man itne skall uras av siffrorna...

Varför skulle något företag hitta mer effekt än något annat med samma grundförutsättningar?  Du får ju inte ur mer mjölk ur Arlas 1literspaket än Skånemejeriers....

Hahahaha den va bra.... d e gott me mjölk smile

//Sandraah
Ford Focus "Black N White" (2011)
Saab 9-3 1.8T "Fatsoe" (2004)
Bizzan Photoshoppande tant
20 maj 2009 · 343 Inlägg

Vi har en med speedparts magic i (aerocombis 9-5:a) och en med Nordics goa extra mos (min 9-3:a) och är nöjda med bägge

Bättre med blyfot och lustgas än simfot och syrgas :-P
Robban98422 Saab 9-5 2.3t
25 maj 2009 · 438 Inlägg

Jag har Maptun´s Chip i bilen men det var min Mammas kille som kände en som hade en tillgångar, så har ingen erfarenhet alls, Mer än att Bilen går väldigt bra och friskt hehe. + att den drar lite mer

Saab
Saab 9-5 2.3t. "Arken MapTun" (1998)
Jimmy89
3 juni 2009 · 49 Inlägg

brk95 skrev:
trollspeed är duktiga . dom byggde ju pikes peak saabens motor väl ??

.

Lämnade min 9000 till Trollspeed och jag kan säga att det är chipp till att duga dem har jämnfört med alla andra leverantörer

Den som ingen turbo har han får åka utan bar
BMW 525 Turbo "Diamantschwarz" (1993)
HenrikssonMedia
3 juni 2009 · 236 Inlägg

Kan rekommendera Svensk motoroptimering i Gävle, en ganska liten firma som inte hunnit fått hübris än, programmerat om många saabar och riktigt trevlig kille som har hant om grejorna!

BMW E46 M3 "SMG2" (2003)
KJoensson
3 juni 2009 · 273 Inlägg

har en polare som lämnade in sin 9-3 -04 hos tm-racing, visserligen gjorde dom lite mer än att chippa den men han är jävligt nöjd och bilen går både bra och driftsäkert smile

clivo
12 juni 2009 · 20 Inlägg

Lätt att jag kan rek Maptun,har ett steg 4  i min med större turbo,3tum hela vägen,racekat och mer=)och kan säga att det trycker på rätt så gött,mvh clivo

Audi a6 lim (2005)
Crille_9_5 BioPower by MapTun
12 juni 2009 · 238 Inlägg

MapTun alla gånger..

Maptun #3 BioPower Inviduell
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang