Vilken chipfirma är bäst på saab? (erfarna saab ägare)

Jolle87
12 juni 2009 · 1 585 Inlägg

Speedparts, Maptun, Nordic eller Trollspeed hade jag valt. Körde med speedparts på min gamla saab 9000 2.0T och var riktigt nöjd:)

attackhamster
12 juni 2009 · 475 Inlägg

om jag inte är HELT nersupen ( kan ha tokfel!! )
så är maptun´s chipping godkänd av saab etc etc?   ( notera att jag kan ha fel )

polaren byte växellåda där 2 gånger... 3gången så bjöd dom på det eftersom dom tyckte synd om han =0)

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
Hamilton
12 juni 2009 · 8 873 Inlägg

attackhamster skrev:
om jag inte är HELT nersupen ( kan ha tokfel!! )
så är maptun´s chipping godkänd av saab etc etc?   ( notera att jag kan ha fel )

polaren byte växellåda där 2 gånger... 3gången så bjöd dom på det eftersom dom tyckte synd om han =0)

Ja du har Fel

Fotograf på tierpidag.se
PaZZe
12 juni 2009 · 199 Inlägg

BSR kommer få chippa min Saab!

Men det kvittar nästan vilken firma du väljer så länge firman är kunnig om vad dom håller på med!

MVH

Senast redigerat av PaZZe (12 juni 2009)

Nissan Skyline R33 GTR "Midnight Purple" (1998)
Tysken66
14 juni 2009 · 8 Inlägg

Jag håller med om att det är lätt att välja en känd firma när man vill chippa sin saab.

Men när jag skulle chippa min 9-5 2,0t biopower valde jag en helt okänd firma för mig som heter Svensk motor optimering och ligger i gävle.
Jag betalade 3995kr och fick 230hk från 150hk och är otroligt nöjd . dom va väldigt service minded och kunniga.  har kört med bilen i en vecka sedan jag va där och den går mycket bra. ... lite adaptering i börajn men så är det väl för alla.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang