3555
Sök

Lufta kylsystemet, VW Passat D -02?

5 710 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Hej!

Min far har problem med att det "porlar" i värmepaketet på sin Passat diesel -02.
Hur luftar man en sådan?

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

460 Inlägg
11 juni 2009
du har ett hål på en av slangarna till värmepaketet. du ska lossa slangen och dra ut den så att hålet blir fritt

5 710 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Pilsk skrev:
du har ett hål på en av slangarna till värmepaketet. du ska lossa slangen och dra ut den så att hålet blir fritt

Tack!
Motorn på tomgång?

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

460 Inlägg
12 juni 2009
jo motorn på tomgång. man kan lossa expansions kärlet och lyfta upp det eller så i uppförsbacke brukar det vara lättare att få ut luften. du trycker fast slangen när det kommer glykol genom hålet

25 Inlägg
13 juni 2009
De ska vara sj luftande, men de brukar räcka med att ta bort locket på expationkärlet...

Kan även vara topplockspacknings fel om ja inte minns fel, men pröva o lufta först.

Dempen

Ja e de bästa ja vet.....

5 710 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
Så....nu har jag mekat lite, dock utan större framgång.
Grävde ovanifrån för att försöka lokalisera slangarna till värmepaketet men jag kund f-n inte se vart de går.

Vart sitter värmepaketet / hur kommer jag åt slangarna?

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

460 Inlägg
24 juni 2009
slangarna sitter vi batteriet  under torkarna till vä. värmepaketet sitter inne i bilen bakom instrument panelen.

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
25 juni 2009
öppna locket på expantionskärlet, sätt på full värme innuti bil och starta. så ska det luftas. inga problem med det.

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

460 Inlägg
25 juni 2009
jobbar med vw och man ska lufta genom slangen som går till värmepaketet om man har problem med att få ut luften från systemet

Sök