2400
Sök

Montering Hybrid dump på 740/940.

726 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
hej! har nu köpt en hybrid dump till min bil. vill se folk hur de löst med kopplingen med en hybrid dump, med anslutningen som går tillbaka "via återcirkuleringen" vid dumpen

OBS: vill inte höra allting om att det skädligt osv osv. utan vill se bilder hur ni monterat de smile

tack på förhand

Robin

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 juni 2009
här är lite bilder

dock lite mörk kankse

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/579107_hwepgf.jpg

http://www.lunarstorm.se/2/48d/48d235a5-15b1-418d-a93c-83659b5f6ee7/Full.jpg?0

sen här när man plocka bort skiten

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/599894_wny1jp.jpg

funkar men går bäst utan men de tror jag du vet redan hoppas bilderna är till hjälp

"edit hittade en ljus bild oxå"
Senast redigerat av MrEricsson (16 juni 2009)

726 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
tack så mkt! du köpte bara ett t-kors i alu , som typ finns på biltema, å satte vid lmm? å sen slang därifrån till dumpen? spelar det någon roll vart den sitter mellan turbon och luftfilret? alltså , placeringen? ska den sitta närmare något osv ?

5 650 Inlägg
16 juni 2009
__r0b1n skrev:
tack så mkt! du köpte bara ett t-kors i alu , som typ finns på biltema, å satte vid lmm? å sen slang därifrån till dumpen? spelar det någon roll vart den sitter mellan turbon och luftfilret? alltså , placeringen? ska den sitta närmare något osv ?

nä 2 t-kors i alu en där dumpen ska sitta en mellan lmm och turbo..
sen dumplock .

återcirkuleringen ska ju in mellan lmm och turbo så luften inte mäts igen och för att turbon ska fortsätta snurra istället för och stanna.

vad jag läste mig till när jag kopplade de där är att dumpen ska sitta så nära insuget som möjligt typ..

finns film på min sida när dumpen funkade som bäst.

dock funkade allt så mkt bättre med orginal dumpen men iallfall man va ju tvugen och prova

726 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
okej samma som mig då:P hehe. hur gick din med dumpen då? va de bara att du tappa vid växlingar? eller gick den orent? för vad jag har hört ska den gå som original med hybrid

5 650 Inlägg
17 juni 2009
__r0b1n skrev:
okej samma som mig då:P hehe. hur gick din med dumpen då? va de bara att du tappa vid växlingar? eller gick den orent? för vad jag har hört ska den gå som original med hybrid

beronde mest på inställningarna på den + att den frys och jävlades när jag höll på va vinter då

är den för löst spännd så den dumpar mkt så börjar motorn hosta till och vilja dö för all luft är borta och han dränker cylindrarna med soppa. även om den återcirkulerar cirka 50%

är den för hård spännd måste man varva som en galning för och få dumpningarna vilket skadar turbon istället..

så hur man än gör så blire de inte 100% bra som en återcirkulerande dump "original"

så bilen känns piggare och dumpar bättre"högre" vid låga varv med original och öppet filter

726 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
okejokej:P värt en chansning iaf:)

5 650 Inlägg
17 juni 2009
__r0b1n skrev:
okejokej:P värt en chansning iaf:)

mjo kostar inte många kr och testa ju men spar orgingal prylarna wink

Sök