Volvo 740 Turbo Intercooler

Antihero
13 januari 2010 · 204 Inlägg

OphanWitehall skrev:

hedberg_racing skrev:

OphanWitehall skrev:

öö nej det sitter en Automat från BMW i den...

jaha, ja de förklarar saken dåtongue

M90 håller inte, dom är överskattade och AW71 är bara skit! tongue

Håller inte M90 ??? vet flertal som kör med dom och har 400hk i bilen och dom inte direkt försiktiga.
Håller för en rejält trimmad 740 med t5 motor i.  Annars har du lådan från E34 525, finns ju adapterplattor att köpa så du får på den, men lådan hamnar lite längre bak så kortare kardan.

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
dadde
13 januari 2010 · 2 164 Inlägg

hur fick du tag i dom små skyltarna?! godkände dom att din bil skulle ha sånna? polaren har en Camaro -75, där ser man TYDLIGT att den skall ha små.. Men vägverket svarar honom med "du har byggt om bilen".. bilen är helt orginal och har rullat 3000mil.. hmm

"Life´s too short to drive a boring car"
JofooN Skrap
13 januari 2010 · 2 098 Inlägg

Detta är en snygg vinge :] snygg bil du har, fronten är svin snygg!!!

http://i46.tinypic.com/w0lvfs.jpg

Senast redigerat av JofooN (13 januari 2010)

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
Antihero
13 januari 2010 · 204 Inlägg

JofooN skrev:
Detta är en snygg vinge :] snygg bil du har, fronten är svin snygg!!!

http://i46.tinypic.com/w0lvfs.jpg

word, faktist en av dom snyggaste vingar jag sett på en 740. mailade honom och frågade om den och de hade han tydligen gjort själv

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
Antihero
13 januari 2010 · 204 Inlägg

OphanWitehall skrev:

Antihero skrev:

OphanWitehall skrev:

M90 håller inte, dom är överskattade och AW71 är bara skit! tongue

Håller inte M90 ??? vet flertal som kör med dom och har 400hk i bilen och dom inte direkt försiktiga.
Håller för en rejält trimmad 740 med t5 motor i.  Annars har du lådan från E34 525, finns ju adapterplattor att köpa så du får på den, men lådan hamnar lite längre bak så kortare kardan.

Nej har kört sönder en M90 så nu kör jag med Getrag å den håller då än så länge.

hmm, va det inte nå fel på den då ?? för om du har under 300hk så ska det va näst intill omöjligt att rasa en M90 om man växlar o kopplar ordentligt. På min förra 740 hade jag 300hk+ med M90 och den höll och jag slaktade den ganska hård :-P

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163530

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
Antihero
13 januari 2010 · 204 Inlägg

OphanWitehall skrev:

Antihero skrev:

OphanWitehall skrev:

Nej har kört sönder en M90 så nu kör jag med Getrag å den håller då än så länge.

hmm, va det inte nå fel på den då ?? för om du har under 300hk så ska det va näst intill omöjligt att rasa en M90 om man växlar o kopplar ordentligt. På min förra 740 hade jag 300hk+ med M90 och den höll och jag slaktade den ganska hård :-P

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163530

Vad som va felet vet jag inte mer än att några drev blev rena. big_smile
Med Getrag lådan har jag flyttat problemet till bakaxeln ist. så blir ny sånn också till våren. tongue

haha , sånt som händer då lol  ska peta ner 531 toppp och vx3 kamm i min nu och jag letar efter en turbo som kan passa rakt på och som klarar ca 350hk, har du nå förslag ??

du är välkommen till isträffen på lördag cool

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
hedberg_racing Volvo 740 fanatiker
13 januari 2010 · 240 Inlägg

Antihero skrev:

OphanWitehall skrev:

Antihero skrev:

hmm, va det inte nå fel på den då ?? för om du har under 300hk så ska det va näst intill omöjligt att rasa en M90 om man växlar o kopplar ordentligt. På min förra 740 hade jag 300hk+ med M90 och den höll och jag slaktade den ganska hård :-P

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163530

Vad som va felet vet jag inte mer än att några drev blev rena. big_smile
Med Getrag lådan har jag flyttat problemet till bakaxeln ist. så blir ny sånn också till våren. tongue

haha , sånt som händer då lol  ska peta ner 531 toppp och vx3 kamm i min nu och jag letar efter en turbo som kan passa rakt på och som klarar ca 350hk, har du nå förslag ??

du är välkommen till isträffen på lördag cool

min 3mänings m90 rasade, på en helt orginal 945ltt 3an är dålig det vet ju alla

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo
Isuzu D-MAX (2007)
Antihero
13 januari 2010 · 204 Inlägg

OphanWitehall skrev:

Antihero skrev:

OphanWitehall skrev:

Vad som va felet vet jag inte mer än att några drev blev rena. big_smile
Med Getrag lådan har jag flyttat problemet till bakaxeln ist. så blir ny sånn också till våren. tongue

haha , sånt som händer då lol  ska peta ner 531 toppp och vx3 kamm i min nu och jag letar efter en turbo som kan passa rakt på och som klarar ca 350hk, har du nå förslag ??

du är välkommen till isträffen på lördag cool

Inte intresserad av en KG-003 kam med justerbart kamdrev? Har endast gått 87mil innan M90 lådan rasa. tongue Turbon som jag har kommer från Volvo F16 470 Intercooler, den passar rakt på orginal grenrör. wink

hmm låter lite intressant, jag hör av mig snart. vad klarar turbon ?? kommer laddet sent på den ?? vill gärna ha ett fint register och ladd så tidigt som möjligt iaf från ca 3000-3500rpm

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
Antihero
13 januari 2010 · 204 Inlägg

hedberg_racing skrev:

Antihero skrev:

OphanWitehall skrev:

Vad som va felet vet jag inte mer än att några drev blev rena. big_smile
Med Getrag lådan har jag flyttat problemet till bakaxeln ist. så blir ny sånn också till våren. tongue

haha , sånt som händer då lol  ska peta ner 531 toppp och vx3 kamm i min nu och jag letar efter en turbo som kan passa rakt på och som klarar ca 350hk, har du nå förslag ??

du är välkommen till isträffen på lördag cool

min 3mänings m90 rasade, på en helt orginal 945ltt 3an är dålig det vet ju alla

jaha, 3an är dålig på alla volvo växellådor, men den rasar oftast för att man matar i växlarna fort och syncringarna hänger inte med tongue    så jag gjorde på Origorakan när ja provade laddet

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
Antihero
13 januari 2010 · 204 Inlägg

OphanWitehall skrev:

Antihero skrev:

OphanWitehall skrev:

Inte intresserad av en KG-003 kam med justerbart kamdrev? Har endast gått 87mil innan M90 lådan rasa. tongue Turbon som jag har kommer från Volvo F16 470 Intercooler, den passar rakt på orginal grenrör. wink

hmm låter lite intressant, jag hör av mig snart. vad klarar turbon ?? kommer laddet sent på den ?? vill gärna ha ett fint register och ladd så tidigt som möjligt iaf från ca 3000-3500rpm

Laddtrycket kommer nånstans vid 3000-3500... Orginal är det 458hk i Volvo F16 470 Intercooler, vet dock ej hur mycket mer turbon klarar.

Ok, vad vill du ha för grejerna ?

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
Zwudda Refined
14 januari 2010 · 1 770 Inlägg

Grymt fin smile
Vad fick du ge för USA fronten?

Tiiiseen
14 januari 2010 · 526 Inlägg

oftast stoppringen i en m90 som säger upp sig för att den är lite väl tunn men lite svets på den så håller den fint smile

NETTAN Girls go fast
14 januari 2010 · 893 Inlägg

Ser bra ut Johan smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
Volvoissac
28 januari 2010 · 53 Inlägg

ser ut att bli riktigt fint smile speciellt med usa fronten ^^

once a trucker, always a trucker!
Volvo 965 "Oceanen" (1995)
m-lowet
28 januari 2010 · 253 Inlägg

Känner han som har byggt den bilen och det är en Grupp A vingen men han har breddat den själv. Sitter riktigt snyggt iaf.

OphanWitehall skrev:

JofooN skrev:
Detta är en snygg vinge :] snygg bil du har, fronten är svin snygg!!!

http://i46.tinypic.com/w0lvfs.jpg

ja den vingen är hely ok, påminner om Grupp-a vingen, kanske är en sånn?

Dalsland......Varför trängas?
NETTAN Girls go fast
6 februari 2010 · 893 Inlägg

OphanWitehall skrev:
Bilen har nu börjat strippats för lackering som skall göras i början på Mars big_smile Bilder kommer senare.

Trevligt de smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
yont BIK-Racing
14 mars 2010 · 50 Inlägg

skit snygg bil!

Bättre att ångra vad man har gjort, än att ångra vad man inte har gjort!
hedberg_racing Volvo 740 fanatiker
27 mars 2010 · 240 Inlägg

dänder det nått här eller?

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo
Isuzu D-MAX (2007)
Kx5
27 mars 2010 · 1 277 Inlägg

riktigt fin bil:) åh bilder! kör på!

Jimmy- Team Lawless Racing
24 oktober 2010 · 169 Inlägg

blev helt såld i den där "vingen" vart hittar man en sån?? och heter den nått spec???

Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!
Volvo 945 LTT "Refrigerator" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang