2526
Sök

Köpråd: Skoda Octavia RS

182 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Jag tänkte köpa en Octavia RS 2.0TFSI, den nya modellen (2006-2009)

Jag undrar om det är någon bil att ha? (om inte, kom med ett bättre förslag på 200kusare för 150 000kr) Den är ju trots allt billigt trots sin motoreffekt.

Vad bör jag tänka på innan köpet?

Vänliga hälsningar

182 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Jag har hittat en bil där annonsen säger 1 ägare (bytbil.se) och där transportstyrelsen säger 3 ägare. Vad beror det på?

ville inte starta en ny tråd, fortsätt svara på första inlägget
Senast redigerat av kimish (30 juni 2009)

518 Inlägg
30 juni 2009
2 bilhandlare , en privatperson kanske? bara en gissning.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

Teddan
2 495 Inlägg
30 juni 2009
kan vara så att importören och bilfirman har stått för den först ..är väldigt vanligt..

mitt råd ang octavia rs är köp inte skiten .....

Jag köpte en helt ny octavia rs tdi när dom kom ..... fy fan större problem har jag alrig köpt mig.
Kommer aldrig mer att ta i en skoda.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

182 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
r-ted skrev:
kan vara så att importören och bilfirman har stått för den först ..är väldigt vanligt..

mitt råd ang octavia rs är köp inte skiten .....

Jag köpte en helt ny octavia rs tdi när dom kom ..... fy fan större problem har jag alrig köpt mig.
Kommer aldrig mer att ta i en skoda.

vad gick fel?

Snickarjävel
554 Inlägg
30 juni 2009
En civic type-r .
Myyyyycket roligare än en slö skolåda.

182 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Frebba_ skrev:
En civic type-r .
Myyyyycket roligare än en slö skolåda.

Anledningen till att Skoda Octavia är alternativet är att det finns en familj med i bilden som också måste få plats smile men octavia type-r är en kalaskärra. synd bara att jag nyss piskade en sådan i rödlyset med min 9-3 185hk

741 Inlägg
30 juni 2009
En kompis till mig har en octavia rs (dock inte nya), finns inget och klaga på mycket fin och bra bil tycker jag..

Har annars ingen erfarenhet av skoda men den blåa nyare Rsen är ju helt klart snyggast om man nu ska ha en rs smile

Sök