I en tunnel med alldeles för låg hastighetsbegränsning sitter
fartkamerorna och bevakar. Sossarnas "storebror ser dej" system
uppskattas långt ifrån av alla. På vägar där fartgränserna är så
låga så man kan tycka att dom är gjorda för att brytas mot, just
på dom vägarna sätts kamerorna upp. Det har visat sej vara ett
"framgångsrikt" försök har ledande socialdemokratiska politiker
yttrat sig om. "Framgångsrikt" Vad innebär det? Jo det ska jag
berätta för er. Framgångsrikt för sossarna betyder pengar.
Pengar, pengar, pengar & återigen pengar. Ni svenskar tror att
Polismyndigheten är en förlust organisation. Ett budskap som
skickats ut till Socialdemokraternas propaganda maskinen SVT & SR.
SKITSNACK. Dom plockar ut en massa pengar på fartkontroller på
vägar med hastighetsbegränsningar som ligger runt 40-50km/h för sakta.
Tvåfilig och trefilig motorväg ska enligt mig ha en hastighetsbegränsning
på 170-180km/h i ytterfilen. Inte 110km/h.
Alla 70-vägar borde automatiskt omvandlas till 100-vägar och
90-vägarna till 150km/h vägar på sina ställen. Och 30-vägarna tas bort helt.
Däremot kan jag tänka mej att ha rekomenderad hastighet 30km/h kvar
För att främja dom nya fartgränserna skall man även visa sin goda
politiska vilja genom att även bestraffa för låga hastigheter.
Man ska INTE komma undan om man ligger och segar i vägen och orsakar
en massa farliga omkörningar. Vi är ett land i utveckling.
Som tävlingsförare så kan jag intyga att högre farter höjer koncentrationen
och handlingsberedskapen extremt mycket. Jag ser situationer LÅNGT
före den vanliga bilisten. Jag filkör och kör alltid rätt i rondeller
Jag planerar min körning ekonomiskt och tidseffektivt genom att inte
stanna i onödan i t.ex korsningar och rondeller.
Kort sagt. Sannolikheten att jag blir vollande till en trafikolycka är
1 på 100. Ett stort problem med den alldagliga sossen som sitter och
sover bakom ratten är att denne inte vet hur man kollar backspegel och
döda vinkeln, inte ser skillnad på en enfilig och en tvåfilig rondell.
Detta i sin tur leder till att stackarn som är i vägen blir prejad.
Dessa livsfarliga bilister gör polisen ingenting åt. Dom jagar istället
fortkörare. Det är fult att vara snabb. Spelar ingen roll om man är
trafikfara. Dom största trafikfarorna är oftast dom som klagar på oss
fortkörare. En film till denna artikel kommer att göras inom kort för
att visa hur trafikfarlig "svensson sossen" är.
En trailer på dokumentären finns på:
www.sr1.se/dokum.wmvMVH / JJ