Detta är kopierat ifrån Turbo Performance Clubs FAQ, jag tar inte på mig något ansvar för rasad motor eller andra problem!
"1: Byt vxl-låda till M90 eller köp en 94 eller nyare som redan har M90.
2: Byt koppling, surfa runt på avancerat eller sök efter Skalman:s inlägg och kika på vad som behövs.
3: Se till att du köper en 940 med diff"broms" (slungdiff).
4: Köp större spridare, typ minst runt 380cc eller nåt sånt. Kolla med Pacman.
5: Bygg om AMM p s s att du ökar dess area lika mycket som du ökade spridare i procent räknat (nytt rör till AMM, transplantera gamla elektroniken)
6: Köp ett 18T/19T med vinklat avgashus (jepp, dom har bättre utformning på avgasdelen).
7: Bygg ett 3" avgassystem.
8: Porta upp grenröret ordentligt
9: Plocka loss toppen och endera:
9A: Porta och släng dit större ventiler ( typ 48/38.6)
9B: Köp en 531 topp och släng dit större ventiler.
10: Rensa ur luftburken och knacka upp dom hål i botten på burken som är pluggade i orginal.
11: Tryck dit en A eller VX3 kam (räcker om du skall hålla dig under 6000 rpm vilket brukar räcka)
12: Fixa en två, tre olika chip (låna ihop olika boxar tex)
13: Köp en ställbar BTR så att man kan justera soppatrycket om det skulle behövas.
14: Köp en lambdamätare
15: Kidnappa någon som har gjort detta förut och som kan ställa in joxet och har känsla för när det spelar (eller boka upp dig på en rullande landsväg med någon som vill göra jobbet)
samt gränsfall:
16: Större, effektivare intercooler.
och inte glömma:
17: Ny fördelare plus rotor, ny flamfälla, nya stift, nytt soppafilter.
Givetvis måste motorn vara i god kondition för att detta ska kunna igenomföras.
En maskin med 30000 mil på mätaren mår inte särskillt bra av en sån här ombyggnad
Det rekomenderas starkt att bottendelen är nyrenoverad och balanserad."
Mvh S.Österdahl