Blev inte så mycket med tid i garaget idag men lite hann jag med. Gjorde ett försök att koppla in handbromsen men det behöver justeras lite annars kommer handbromsen ligga på hela tiden. Behöver köpa en 16mm borr för att kunna göra det klart. Lyckades i alla fall att kroka ihop vajrarna under bilen till handbromsen, trotts att det ser ut som att den behövs barnhänder till att komma åt. Dom måste ha använt barnarbetare i Smart-fabriken....
Laddade upp den tyska mappen och ECUn tog emot den utan problem.
Underdelen verkar fungera kanon på motorn med det är nått med toppen som strular. Tomgången försvinner när motorn är varm och det låter lite som att den går på två cylindrar men ändå inte om ni förstår vad jag menar.
Jag raderade alla felkoderna från uppstarten och det kommer inte några nya så ECUn verkar ju vara nöjd.
När motorn är varm och jag stänger av den så hoppar den upp till korrekt tomgång innan motorn stänger av vilket känns som när tändningen var fel på en gammal bil.
Vad tror ni, kan det vara timingen som är fel eller nått med tändningen?
Förslag på hur jag ska felsöka mottages tacksamt!
Bjuder på en bild hur jag riggat upp en dator i bilen... lite "Fast and Furious-wannabe" över det haha

men jag behöver en dator för att logga motorn samt som instrumentpanel

![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-306ace23a86d6cd703eea1fa80cf684c.jpg]()