Hej! Det är så att jag har min bil hos TM-racing för vevstaksbyte och mappning, och
Thomas däruppe tycker att jag absolut ska sätta i GLT-kammar i den. Då jag personligen
sätter värde på ett rejält bottenvrid redan vid låga varv istället för att behöva varva och
växla hela tiden så undrar jag hur blir de med glt-kammarna? har hört att just dom är
väldigt klena på lågvarv, nån som har erfarenhet av dessa? och vet vid vilka varvtal dom
börjar dra? Han(Thomas) är också väldigt hemlighetsfull vad gäller effekten och vill inte ge
några effektsiffror, nån som vet vad man kan räkna med? Sitter 19-T, ljusblå 391cc, btr3.8bar,
50mm ic, 70mm lmm, 3" dp, racekatt, därefter 2.5". 350hkr? för optimistiskt? Vad gäller kammarna
har jag läst att de inte ger nån direkt effekt, endast annan karaktär, är de värt att byta om man
bara flyttar upp effektkurvan i varvregistret?
För/nackdelar? mvh.