Bmw e34 520, Komma in i bilen utan batteri.. Hur?

NikkeSiekas Audis in Scandinavia
26 augusti 2009 · 1 342 Inlägg

Hejsan! Har en bmw e34 520 som tjuver ström, Någon som vet om något vanligt fel på dem??

Men iaf, Hur ska ja lösa det med att komma under huven å kunna ge ström eller att få upp kupén? Tacksam för svar!!

Gärna tips på hur man bryter sig in i bilen utan att ge märken i kaross etc..

Mvh NIKKELICIOUS

Senast redigerat av NIKKELICIOUS (26 augusti 2009)

Audis in Scandinavia Crew
Tykoo bilmekaniker
26 augusti 2009 · 121 Inlägg

öppna dörren med nyckel?? e34ans lås går att öppna utan att det elektroniska centrallåset. man vrider nyckeln mot låsa upp, drar ut handtaget lite för att sedan kunna vrida nyckeln en bit till, ca 90 grader totalt.

_Bmw_Power_ Bmw Entusiast
1 september 2009 · 110 Inlägg

Tykoo skrev:
öppna dörren med nyckel?? e34ans lås går att öppna utan att det elektroniska centrallåset. man vrider nyckeln mot låsa upp, drar ut handtaget lite för att sedan kunna vrida nyckeln en bit till, ca 90 grader totalt.

Funkar iaf absolut inte på min e34:a utan e den död på ström är det pille med ståltråd genom dörrkarmen eller trunken som gäller.. Inte en aning om det ska va så standard med mitt batteri är numera i trunken tongue

Dock hade jag stora el fel på den förut sad

BMW E30 328 Touring "M52B28 Turbo" (1990)
Volvo Amazon Custom "B20 powered by Weber" (1965)
BMW E30 328i "M52B28" (1985)
tobee
1 september 2009 · 735 Inlägg

_Bmw_Power_ skrev:

Tykoo skrev:
öppna dörren med nyckel?? e34ans lås går att öppna utan att det elektroniska centrallåset. man vrider nyckeln mot låsa upp, drar ut handtaget lite för att sedan kunna vrida nyckeln en bit till, ca 90 grader totalt.

Funkar iaf absolut inte på min e34:a

Det SKA fungera. Lyft handtaget HALVT, vrid nyckeln mot stoppet. Vrid nyckeln lite till förbi en spärr å voila!

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
1 september 2009 · 857 Inlägg

Annars krypa under bilen o lägga på spänning på startmotorn och på så sätt kunna låsa upp bilen.

332tii
1 september 2009 · 77 Inlägg

Nödöppningen SKALL funka, om ingen sa det så är det alltså på passagerarsidan detta funkar och man måste ta i lite extra. Alternativt skall det funka att dra ström till nummerplåtsbelysningen med tex en booster.

Johan Sjöström
BMW 328tii
NS 8.29
BMW 332tii "M3 ti" (1999)
NikkeSiekas Audis in Scandinavia
1 september 2009 · 1 342 Inlägg

Det fungerar med nödöppning smile

Audis in Scandinavia Crew
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang