3518
Sök

toning av baklyset

157 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
Undrar vart man kan köpa färg så man kan tona baklysena. Någon som vet förutom om något ställe förrutom biltema?

Audi S4 2.7 BiT Nordic

93 Inlägg
4 maj 2006
skulle jag oxå vilja veta! e d lagligt? nån som vet..

TURBO -forever!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
4 maj 2006
det är lagligt om det lyser rätt. dvs om rött lyser rött osv.
vill också skaffa tonade, men jag tror jag köper nya istället!
Senast redigerat av Bullo (4 maj 2006)

man lever bara en gång så lev väl!

BMW M3 är körglädje!
102 Inlägg
4 maj 2006
Det som händer när man tonar lykterna är det att reflexen i lysena försvinner... Sen måste ju som tidigare inlägg skrev... lysena lysa i rätt färg.

Rent krasst borde det vara lagligt om man sprayar så det lyser tillräckligt starkt och i rätt färg och sen sätter dit en liten röd reflex under.

Vet att polisen gillar att tjaffsa om detta, så det bästa är ju att köpa lyktor som är tonade och E-märkta då kan dom inget göra... helt lagligt

Blinka med blåljus om du vill race:a

BMW M3 är körglädje!
102 Inlägg
4 maj 2006
Glömde skriva att du hittar toningsfärg hos ex. Mekonomen, Micro osv... säkert på de flesta stora ljudställen som BRL, MDS osv med...

Blinka med blåljus om du vill race:a

157 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
Okej, tack så mycket för era svar. Får se hur det blir då men svarttonade baklysen på en svart celica gti skulle väl va snyggt ;D

Audi S4 2.7 BiT Nordic

18 Inlägg
4 maj 2006
mekonomen har röd toning spray kan kanske funka har ej testat...

Lord
125 Inlägg
4 maj 2006
Mansfield skrev:
Undrar vart man kan köpa färg så man kan tona baklysena. Någon som vet förutom om något ställe förrutom biltema?

Mekonomen... Dom har lite olika färger.
Och den färgen är lätt få bort med aceton(inte för mycket för då spricker plasten).

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316

1 277 Inlägg
5 maj 2006
Mekonomen byte för några år sedan leverantör av dessa sprayfärger. Från Motip...till nåt annat.

Jag varnar er för den röda färgen. Jämför man de olika är Motips mycket klarare (genomskinligare)

Jag sprayade mina orangea blinkers på 635:an, först röda. Sen svart utanpå.
Nöjd som fan med resultatet. hatar orange, haha. Det blinkar Rött, ska tilläggas.

På min 528 sprayade jag sidoblinker på skoj, med bilens original oxfordgröna....det blinkar Grönt smile

Kolla in mina bilder får ni se!

Sök