Renault megane startar när den vill.

rammos
25 september 2009 · 35 Inlägg

På senaste tiden har min Renault megane 01- startat konstig, när man vrider nyckeln så låter det precis som om den ska starta men det gör den inte och nu har jag kommit på att om jag vrider på nyckeln många gånger (små start) så startar den.
Jag tror att det har något med bensinen och göra och jag TROR också att den händer oftare om jag har parkerad på nån backe så bilen står lutad.

En man på gatan sa att han hade nästan samma problem på hans bil och att det var bensinen som "rann tillbaka" men jag fattade inte riktig vad han menar.
Vad kan det vara jag har redan bytt batteri och bensin filter.

Den är inte tjock MEN den är kort.
decib3L Körv
25 september 2009 · 3 535 Inlägg

Kan vara bränslepumpen..

Truckdriving Man
rammos
25 september 2009 · 35 Inlägg

Ja det kanske det är men jag vill veta säker så jag inte lägger ut onödiga pengar igen och problemet kvarstår.

Den är inte tjock MEN den är kort.
evo_krolle BMR
25 september 2009 · 1 513 Inlägg

megane har nog ingen backventil på tryck sidan utan de sitter i pumpen..men går pumpen om du bara slår snabbt på nycklen så ska pumpen gå en liten seckund efter gör den inte de så hade jag börjat med vevaxelgivaren då de e ett vanligt fel på renault

rammos
25 september 2009 · 35 Inlägg

vad kostar byta den då?

Den är inte tjock MEN den är kort.
evo_krolle BMR
25 september 2009 · 1 513 Inlägg

kommer jäklar inte ihåg va dom kosta men de var under 1000lappen ialf.. men annars hade jag åkt in å tatt felkoder på volvo kostar 650-850kr så e de lättare att spekulera i va felet är..

Tykoo bilmekaniker
26 september 2009 · 121 Inlägg

läs ut felkoder.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang