3060
Sök

Pendlar i laddtryck 855 t5

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#1
tjena!

har ett problem med min 855 t5.
när jag ger fullt på 2an 3an 4an och 5an så går den upp till 1,2bar sen sjunker den ner till 0,6 och ligger kvar där tills man lägger i nästa växel då blir det likadant på den.
har bytt alla vakumslangar kollar läckor mm hittar ingen läcka.
kan det vara magnetventilen som spökar?
hur kopplar jag förbi den utan att få högre laddtryck?
prövade att ta bort dom andra 2 slangarna och lät WG slangen sitta kvar.
men då laddar den 1,5bar men den stannar i laddtryck och håller jämt där.
men jag vill inte köra på så högt laddtryck.

någon som har en ide på vad man kan göra eller vad som kan va fel?

MVH//jochen93


719 Inlägg
4 oktober 2009
#2
Fjädern i tryckklockan kan vara för klen. Orginal är absolut inte lämplig för 1,2bar

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#3
men känns konstigt att han kan hålla 1,5bara då när jag kopplar bort magnetventilen


1 353 Inlägg
8 oktober 2009
#4
jochen93 skrev:
prövade att ta bort dom andra 2 slangarna och lät WG slangen sitta kvar.

innebär me andra ord samma sak som att rycka wg-slangen vilket betyder fullt ladd,
kan nog va så att mv kärvar lite, prova o sätt tillbaka slangarna igen o ta loss el-kontakten, va får du för GLT?
ligger de runt 0,4 så e de bra så långt, sen om ALLA slangar o rör e täta så ska du ladda som vanligt, prova byta me en kompis o se om de blir nån skillnad,

Vitanmin skrev:
Fjädern i tryckklockan kan vara för klen. Orginal är absolut inte lämplig för 1,2bar

hur menar du nu? alla 850 som du chippar ligger på de laddtrycket så varför skulle de vara för klent?
dessutom så pumpar du inte 1,2bar in i tryckklockan, mv styr bort laddtrycket för att låta turbon ladda mer, trycket mot klockan e kanske säg 0,6. ända gången du kör laddtryck rakt igenom är när du kör på GLT, vilket på dessa bilar alltså e 0,4bar



Sök