2747
Sök

Har en 1031 bakaxel men vill veta vad som finns inuti utan att ta av kåpan. Någon kunnig om de bakaxlarna?

223 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
Hej

Jag har en 1031 bakaxel på bilen just nu å de som förbrylar mig är att den diffar så finnt när en sladdar. Hör inga oljud i bakaxeln så diff dreven är ju inte skrot.

Hade en till 1031 å den som sitter på bilen har typ som kyl fläns under på själva klumpen de hade inte den andra. grunnar på om någon vet om det sitter en diff eller inte i min, eller är de å lyfta på kåpan som gäller?

tackar för svar.,.

mvh

summitracing.com

1 758 Inlägg
2 november 2009
Diff sitter det garanterat i den... Frågan är om det är en öppen, slung eller lamell.
Om du hissar upp baken (båda hjulen i luften) och snurrar på ena bakhjulet så kan du ju kolla vad som händer på andra sidan!

Med lem
1 127 Inlägg
2 november 2009
schnauz skrev:
Diff sitter det garanterat i den... Frågan är om det är en öppen, slung eller lamell.
Om du hissar upp baken (båda hjulen i luften) och snurrar på ena bakhjulet så kan du ju kolla vad som händer på andra sidan!

Slungdiff i 240 är ytterst ovanligt, satt i vissa classic bara?

Hissa upp bilen och snurra ena hjulet framåt, snurrar hjulet på andra sidan åt andra hållet är det en öppen diff. Snurrar båda hjulen åt samma håll sitter det en diffbroms typ lamelldiff i.

Om det är en 1031 eller inte behöver man inte plocka av nån kåpa för att se. Hur man ser det kan ni läsa i denna tråden: http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=26095

Sök