Saxat från TPC:
Generellt är de spridare som sitter på Volvos motorer högohmiga, med ett viktigt undantag. De som sitter på rödblocksmotorer med turbo (B230ET/FT/FK) är lågohmiga.
Högohmiga:
-830, -831 och -968 (12 Ohm)
Volvo 740/760 B-230F/B-280E/F Bosch 0 280 150 734 Ljusbrun? 203cc/min 3 bar
Volvo 740 B230F Bosch 0 280 150 762 Gul 214 cc/3 bar
Volvo 740 GLT 16V Bosch 0 280 150 749 Ljusbrun 300cc/min 3 bar
Volvo 850 AWD T BOSCH 0 280 150 759 ? 229cc/min 3 bar
Volvo 850 R BOSCH 0 280 155 766 VIT 350cc/min 3 bar
Volvo 850 Turbo/T5 20V BOSCH 0 280 150 785 ORANGE 310cc/min 3.8 bar
Volvo T5 -99 BOSCH 0 280 155 766 VIT 350cc/min 3 bar
Volvo T5 99- BOSCH 0 280 155 830 BLÅ 391cc/min 3,8 bar
Volvo 2,4T/2,5T 00- BOSCH 0 280 155 831 BRUN 334cc/min 3,8 bar
Volvo T6 99- BOSCH 0 280 155 831 BRUN 334cc/min 3,8 bar
Volvo V70R 00, S60/V70 R 03- BOSCH 0 280 155 968 GRÖN 465cc/min 3,8 bar
SAAB 2,3 turbo BOSCH 0 280 150 431 RÖD 358cc 3 bar
Lågohmiga:
Volvo 740 turbo Bosch 0 280 150 335 Turkos 300cc/min 3 bar
Volvo 740 turbo Bosch 0 280 150 357 Turkos 300cc/min 3 bar
Volvo 760 turbo Bosch 0 280 150 355 Turkos 300cc/min 3 bar
Volvo 740/940 turbo Bosch 0 280 150 804 Turkos 337cc/min 3 bar
Volvo 780 B-280E Bosch 0 280 150 725 172cc/min 3 bar
http://forum.turboperformanceclub.com/v … hp?t=23577