I lördags förra veckan var jag och 2 av barnen ute och kollade till en bubbla från 1951( ett skogsvrak).
Tog några bilder och åkte hem igen.
Har funderat en hel del på vad jag ska göra med bubblan.
Men jag ska försöka att laga upp den.
Detta projekt är det största jag har gett mig in på.
Ska försöka att forska lite i hur länge bubblan har stått där den står nu.
Här är de fösta bilderna som jag tog i lördags den 21/11-09.
Så här ser bubblan ut. Ett riktigt vrak.Underbar instrumentpanel har alltid velat ha en. Nu har jag en.Gillar starkt denna bakruta. Rutramen är faktiskt hel.Gallret har fått sig en smäll.Sen är det några träd som måste bort för att få ut bubblan.
Idag tog jag med mig alla (3) barna ut till bubblan.
Och arbetet startade med att röja upp lite runt bubblan så man kunde jobba.
Nästa steg försöka att få upp bubblan från backen.
Tog en j---la massa kort.
Vänsterdörr helt slut i botten.Högerdörr lika slut i botten.Vänster dörrstolpe den främre.Höger dörrstolpe den främre.Vänstersidan under baksättet.Högersida under baksättet.Mitten under baksättet.BagagetReservhjulsbaljan.Vänster hjulhus framHöger hjulhus framMotorrumBörjade gräva för att få under domkraften. Snacka om att det är surt i backen. Domkraften fick stå på ett par 2"¤4" plank för att inte så i vatten.Lyckades få bubblan från backen men golvet ville inte med. Det finns inga trösklar eller golv så bubblan är lite mjuk i karossen.Vet inte om någon kanske har avreagerat sig med en "yxa" eller nått i taket.Det fösta att göra när jag får ut bubblan från skogen år att svetsa lite stag i karossen.
Sen kommer det nog inte att hända så mycket mer på ett bra tag.
Ska ha vw rodden klar först men lite kommer man väl att hålla på till sommaren.