Nmkj83 skrev:
Ja ja då är det vål så då men skit samma!!! Men konstigt att många bygger på en 2.0 istället för 2.3????
Har själv pratat med autotech och dom sa att 2.0 blocket har tjockare cylinderväggar och går att trimma lite mer än 2.3!!!
Jag har inte hört om någon som byggt på en 2,0a faktiskt.
Leif Hermansson med sin monster 850 på 1140hk använder en 2,4liters dieselmotor.
Det du tänker på är nog 2,4 liters och 2,5 mot 2,3liters motorer.
Där skiljer borrningen sig.
Men det enda som skiljer 2,0 och 2,3 motorer åt är vevaxeln och kolvarna.
Du har annat komp i en 2,0a och annat slag på veven, 76mm mot 90mm på en 2,3a.
Både 2,0 och 2,3 har 81mm borrning.
Annars skulle ju inte så många bygga om sina 2,0or till 2,3or genom att byta kolvar och vevaxel, eller hur?
Inga andra modifikationer.
Bara kolvar och vevaxel.
Du får nog ta och läsa på lite till.
Eller överbevisa mig, ge mig ett konkret exempel.