CKruse skrev:
Jag har sett den här tråden förut då jag googlade lite "xc grill stulen" för ett tag sedan när min egen blev stulen. Det här iaf rätt komiskt:
Jag bor i en liten stad, Lysekil, och en natt blev min xc grill stulen. Jag hade veckan innan haft halva bilen inne på lackering. Så den stod ute helt ny lackerad, och då slog tjuven till. Satte skruvmejsel i vardera sida och bände loss grillen. Så det var inte länge jag fick ha en fel fri huv. Förbannad var jag, och jag hoppades verkligen att den idioten som snott min grill INTE skulle åka runt med den i Lysekil.
Jag hade iaf grill av den gamla typen, alltså med det svarta Volvo märket i mitten, sedan så hade jag superlimmat fast ett R-märke i höger övre hörne. Normalt sätter man ju den i neder kant så jag var lite unik vilket gjorde att jag lättare kunde känna igen den.
Iaf, två-tre veckor senare, idag, glider jag en sväng ner på stan. Poff, dyker det upp en Volvo V70 i röven med min grill. Jag trodde först det fan inte var sant, följde efter dom och försökte få dom att stoppa. Men de verkade enbart tro jag var ute efter att "köra på kapp". Efter om och men stanna dom, och jag bad om att få se på grillen. Visst fan var det min, skruvmejsel skadad på sidorna i gummit.
I bilen satt två 20åringar vilket menade på att de bytat till sig grillen från en riktig pärla i Lysekil. Helst hade jag velat ta grillen på plats, men ungdomarna i bilen verkade lite skärrade och var grymt besvikna över att åka runt på stöldgods. Bilen stod på mamma så jag har varit i kontakt med fadern, skall ha ersättning för 1200kr för ny XC-grill, samt ny lackerad huv. Alternativt kopplas Polisen in, händelsen är redan polisanmäld så det lär inte vara ett bra variant för tjuven.
Vi får se hur det slutar, antar att jag får svar i morgon.