Vill byta ut alla muttrar, skruvar o likn på bilen när jag plockar loss och servar osv. Känns så elakt att sätta dit en 19 år gammal rostig mutter igen...
Mekonomen har ingenting och bilia vill veta exakt vilken skruv eller mutter jag menar.
Tycker det finns rätt många likadana muttrar som används på många olika ställen.
Finns det något mutter-paket med 20 st av de 5 vanligaste volvo-muttrarna? Och isåfall var?
Kanske är vanliga M6 muttrar här o där isåfall vilka storlekar används flitigast på Volvo S90 o 740 ?
Lol, hahaha, jag läste muttrar och sedan 20st så då tog jag för givet att du snackade om fälgbultar, haha...
men som sagt, swedol och liknande har färdiga sortiment man kan köpa... men väldigt mycket bult å muttrar på bilar är ju special, å att ta en std i de lägerna (vilket man akut gör ibland) så tar jag ju en risk...
Lol, hahaha, jag läste muttrar och sedan 20st så då tog jag för givet att du snackade om fälgbultar, haha...
men som sagt, swedol och liknande har färdiga sortiment man kan köpa... men väldigt mycket bult å muttrar på bilar är ju special, å att ta en std i de lägerna (vilket man akut gör ibland) så tar jag ju en risk...
hahahaha,nu när du sa de så såg ja ochså de
hahaha,glöm de där med biltema och volvo
hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
åk till biltema och köp ett gäng m6 till m12 muttrar så har du ifall du skulle behöva någon mer gång! muttrar, brickor och bultar är alltid bra att ha liggande!
Köp nå fint litet bult/mutter sortiment från m3 till m12, så har du så du klarar dig. Ett måste i alla garage. Gå inte till volvo eller bilia w/e, dom är bara dyra.
Ja. Jag vet att det finns muttrar i järnaffärerna...... Tack för tipset.... Men det var inte det trådfrågan gick ut på.
Jag vill inte att ersätta en originalbult eller skruv med något som inte är exakt likadan och rostfri från biltema eller liknande och för att undvika att köpa 300 olika modeller av alla mutterformer och storlekar så hade jag frågan om det fanns något smartare ställe att köpa ifrån.
Edit:
Kolllade på överskottsbolaget, karlsson, en mindre bildelsbutik, två järnaffärer. Fanns ingenstans på de ställena.
Dock hittade jag de skruvarna jag sökte på Bilia för 49kr/8st grenrörsmuttrar. ventilkåpspinnarna+mutter kostade 150kr/9st
Det var svårt att hitta mutter med fläns på kan jag säga!
Jag har köpt totalt 10-20 paket med skruv o mutter från biltema så jag har ett stort förråd
Annars kan du köpa av Wurth. Dom har MYCKET dessutom :p Vad det kostar vet jag inte men dom har stort utbud. Vi har Wurth på jobbet, miljontals skruv, bult, brickor.