3535
Sök

T5an på 1.6 bar ! orginal turbo !?

UNDERGROUND
649 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
hejsan ! testade att ladda ganska bra me 850 t5an å nåde 1.6 ! orinal turbo / motor ! något man bör undervika ? hackade till när man drog på!

299 Inlägg
17 januari 2010
allt över 1,2 är väll att chansa eftersom stakarna inte gilllar mer ladd än så........sen är det väll ännu mer på chans att ladda så mycke utan att chippa allt annat efter laddet som jag misstänker att du inte gjort

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
17 januari 2010
kör på bara, säkert inte anpassad i motorstyrningen heller, snart kommer raset som ett brev på posten.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

UNDERGROUND
649 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
sitter ett superchip i den smile  motorn totalrenoverad

UNDERGROUND
649 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
johan-s70-t5 skrev:
allt över 1,2 är väll att chansa eftersom stakarna inte gilllar mer ladd än så........sen är det väll ännu mer på chans att ladda så mycke utan att chippa allt annat efter laddet som jag misstänker att du inte gjort

sitter ett superchip i den   motorn totalrenoverad

299 Inlägg
17 januari 2010
ja men chippet är väll knappast gjort för 1,6 i ladd??????desutom hjälper det inte om motorn e totalrenoverad om det fortfarande sitter orginalstakar i den......det är dom som blir som bananer efter 1.2 ungefär........

UNDERGROUND
649 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
johan-s70-t5 skrev:
ja men chippet är väll knappast gjort för 1,6 i ladd??????desutom hjälper det inte om motorn e totalrenoverad om det fortfarande sitter orginalstakar i den......det är dom som blir som bananer efter 1.2 ungefär........

förmodligen fel på lad mätaren kanske då? borde la blåst av stakarna annars!

299 Inlägg
17 januari 2010
de kan hända nu imorgon om ett par månader......men jag skule nog kolla upp det där lite om jag var du.....tråkigt å renovera motorn igen

UNDERGROUND
649 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
johan-s70-t5 skrev:
de kan hända nu imorgon om ett par månader......men jag skule nog kolla upp det där lite om jag var du.....tråkigt å renovera motorn igen

sanrt

http://www.youtube.com/watch?v=AWsof4X9sXE sär är videon  på 1.6 laddet enligt mätaren

Reservdansk
6 271 Inlägg
17 januari 2010
Moonfury skrev:
hejsan ! testade att ladda ganska bra me 850 t5an å nåde 1.6 ! orinal turbo / motor ! något man bör undervika ? hackade till när man drog på!

Att den hackar till beror väl på att soppan inte räcker hela vägen?
Sen får du väl se hur länge det håller... spikar det inte kan det hålla ett tag, men stakarna kommer att utmattas förr eller senare. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

UNDERGROUND
649 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
TurbOla skrev:
Moonfury skrev:

Att den hackar till beror väl på att soppan inte räcker hela vägen?
Sen får du väl se hur länge det håller... spikar det inte kan det hålla ett tag, men stakarna kommer att utmattas förr eller senare. tongue

sant men låg ara å testade i 1 sekund innan jag la av ! som sagt blev lite orolig !

UNDERGROUND
649 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
btw glömde säga att bilen har gått i 3 år med det trimmet å inställningar som är nu ! köppte bilen för en vecka sen !

165 Inlägg
17 januari 2010
Hur vet du att motorn är totalrenoverad eller ens är chipad? yikes!

UNDERGROUND
649 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
tc3e skrev:
Hur vet du att motorn är totalrenoverad eller ens är chipad? yikes!

papper ! och snackat med ägaren som hade gjort det !  smile

864 Inlägg
18 januari 2010
Kollar man din info står det större turbo, och här skriver du original...?

UNDERGROUND
649 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Tuffhaggman skrev:
Kollar man din info står det större turbo, och här skriver du original...?

tänkte bara om det va möjligt äns att ladda1.6 bar med orginal ?

4 824 Inlägg
18 januari 2010

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

632 Inlägg
18 januari 2010
Du spelar ett farligt spel med 1.6 i ladd smile. Stakarna kan gå när som helst de brukar bara hålla för 1.2 BAR där omkring original. Visst kan du köra med så högt ladd på original turbo men om det gör någon nytta är ju en annan sak. Jag tror den bara ger värme istället för effekt vid så högt ladd.

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 januari 2010
korspostning ej tillåten

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök