3568
Sök

Hur kopplar man en LADDTRYCKS mätare och en OLJETRYCKS mätare på en AUDI TT ?????

221 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Hur kopplar man en laddtrycks mätare och en oljetrycks mätare på en AUDI TT ?????
Skulle behöva stegvis hjälp från 1-10 hehe smile

Har köpt grejerna men skulle behöva lite hjälp att montera det och undrar om någon kan hjälpa till lite??
Man ska inte skämmas för att fråga om man inte kan tkr jag wink

Vore jette tacksam om någon kunde hjälpa mig.. MVH!!!

JDM
Ya hurr'd!!

502 Inlägg
10 februari 2010
HEJ!!!!???

LADDTRYCKSMÄTAREN mäter trycket i PLENUMET!?, så en slang därifrån till mätaren helt enkelt!

vet inte om det finns nått BRA ställe att ta OLJETRYCK från på just din MOTOR, om inte annat så finns det en platta som du sätter mellan OLJEFILTRET och blocket som har uttag för givare, finns tex PÅ biltema!!

MVH!!&/%?

Rekondare
254 Inlägg
10 februari 2010
JoeyJ skrev:
HEJ!!!!???

LADDTRYCKSMÄTAREN mäter trycket i PLENUMET!?, så en slang därifrån till mätaren helt enkelt!

vet inte om det finns nått BRA ställe att ta OLJETRYCK från på just din MOTOR, om inte annat så finns det en platta som du sätter mellan OLJEFILTRET och blocket som har uttag för givare, finns tex PÅ biltema!!

MVH!!&/%?

Ang. laddtrycksmätaren: Nu tror jag inte att det där kommer att hjälpa honom, försök förklara vart slangen sitter istället med tanke på texten han skrev så vet han uppenbarligen inte var det finns en sådan slang!
Senast redigerat av mattiass (10 februari 2010)

221 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Tack för att ni försöker grabbar.. Jag har fått med en slang som jag vet ska gå från mätaren till nått men inte riktigt vart???
Ska kolla det där med oljetrycket.. Tack tack smile

JDM
Ya hurr'd!!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
10 februari 2010
Du kan koppla in laddtrycksmätaren smidigast från slangen till avlastningsventilen eller bränsletrycksregulatorn. Här är ett tips om inkoppling från bränsletrycksregulatorn.

Kapa denna slangen och skarva med ett T-kors. Den långa gummislangen du fick med ska gå mellan T-korset och laddtrycksmätaren.

Innan
http://i6.photobucket.com/albums/y250/brontoe/FPRpipecutforboostgaugepipe.jpg

Efter
http://i9.photobucket.com/albums/a89/ricas/DIY/Picture014copy.jpg
Senast redigerat av Rspeter (10 februari 2010)

221 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Så nu har jag fått grpp på laddtrycket men behöver lite mer info om oljetrycket??? Och vart sätter jag svart/röd kabel (belysning) på bästa ställe???
Senast redigerat av TTScarface (11 februari 2010)

JDM
Ya hurr'd!!

Random Hero
4 047 Inlägg
11 februari 2010
TTScarface skrev:
Så nu har jag fått grpp på laddtrycket men behöver lite mer info om oljetrycket??? Och vart sätter jag svart/röd kabel (belysning) på bästa ställe???

lättaste för dig som inte verkar helt 100 på elen (no offense) blir väl o dra kabel direkt från +-polen från batteriet o sen jorda (svart kabel) i närmsta bult som fäster i någon GRÖVRE plåt

Dog food lid. Backwards

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 februari 2010
DusanMandick skrev:
TTScarface skrev:

lättaste för dig som inte verkar helt 100 på elen (no offense) blir väl o dra kabel direkt från +-polen från batteriet o sen jorda (svart kabel) i närmsta bult som fäster i någon GRÖVRE plåt

Det blir ju lite jobbigt då belysningen isåfall är igång hela tiden, så det bästa är egentligen att hitta ett bra ställe att "stjäla" ström ifrån, tex cigguttagsbelysningen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Random Hero
4 047 Inlägg
11 februari 2010
te_wik skrev:
DusanMandick skrev:
TTScarface skrev:

Det blir ju lite jobbigt då belysningen isåfall är igång hela tiden, så det bästa är egentligen att hitta ett bra ställe att "stjäla" ström ifrån, tex cigguttagsbelysningen.

Mvh Tommy

glömde nämna att han då behöver en brytare tongue tack för korrigeringen wink

Dog food lid. Backwards

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 februari 2010
DusanMandick skrev:
te_wik skrev:
DusanMandick skrev:

Mvh Tommy

glömde nämna att han då behöver en brytare tongue tack för korrigeringen wink

Hehe precis smile Så summan av kardemumman blir ändå att det är lättare att stjäla ström från en befintlig kabel som redan är kopplad till belysningsreglaget/tändningen än att dra en kabel ända till batteriet, lägga en brytare emellan, placera ut brytaren någonstans och sen ännu behöva slå av/på den då och då smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

221 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
DusanMandick skrev:
TTScarface skrev:

Okej bro! Ska testa båda altenativen... smile Tack ska ni ha....
Senast redigerat av TTScarface (11 februari 2010)

JDM
Ya hurr'd!!

502 Inlägg
11 februari 2010
det är jäkligt svårt att förklara med text, du har ingen bilkunnig kompis som kan visa dig?

http://www.biltema.se/products/product. … mId=135337

en sån kan man sätta mellan oljefilter och motorn, du får dubbelkolla så det är rätt anslutning på ditt block, alltså 3/4"–16 gänga

annars kanske det går att sätta ett t-kors på oljeslangen som går till turbon

jag har kopplat in mätarna på ström från tändningen så de går igång automatiskt, har en knapp så jag kan stänga av dem manuellt också, blir jobbigt att ha de lysande i ansiktet när det är mörkt
Senast redigerat av JoeyJ (11 februari 2010)

221 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
JoeyJ skrev:
det är jäkligt svårt att förklara med text, du har ingen bilkunnig kompis som kan visa dig?

http://www.biltema.se/products/product. … mId=135337

en sån kan man sätta mellan oljefilter och motorn, du får dubbelkolla så det är rätt anslutning på ditt block, alltså 3/4"–16 gänga

annars kanske det går att sätta ett t-kors på oljeslangen som går till turbon

jag har kopplat in mätarna på ström från tändningen så de går igång automatiskt, har en knapp så jag kan stänga av dem manuellt också, blir jobbigt att ha de lysande i ansiktet när det är mörkt

Tack ska du ha, ska lära in det där och testa .. jo jag har en polare men vill helst lära mig själv genom att fråga och testa mig fram tongue

Men tror jag ska ta och ta in honom i garaget så får han kika på det där smile fett snällt av dig iaf!!

JDM
Ya hurr'd!!

221 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
Så nu e laddtrycket på, öljetrycket m¨ste jag köpa en T korsning till så jag kan sätta ihop den samt att jag fortfarande e lite osäker på Shift lighten :S men det kommer väl wink

JDM
Ya hurr'd!!

716 Inlägg
13 februari 2010
Oljetrycket:
Sandwich platta lägger man mellan blocket och oljefiltret 230kr, biltema.
Sedan den lilla "stickan" som du fått med mätaren in i ett av hålen.
Sno ström från bil-stereon(smidigast tycker jag).

http://www.biltema.se/Archive/Documents … 32-172.pdf

Fin liten instruktion.

Mvh, Krist.
Senast redigerat av Krist (13 februari 2010)

221 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
Krist skrev:
Oljetrycket:
Sandwich platta lägger man mellan blocket och oljefiltret 230kr, biltema.
Sedan den lilla "stickan" som du fått med mätaren in i ett av hålen.
Sno ström från bil-stereon(smidigast tycker jag).

http://www.biltema.se/Archive/Documents … 32-172.pdf

Fin liten instruktion.

Mvh, Krist.

Stort tack ska du ha, det hjälpte mig mer på traven smile Ska förbi och köpa den där plattan imorgon... Tack tack smile Ha det gott!!!

JDM
Ya hurr'd!!

Sök