Då var det dags för mig att slänga upp en projekttråd.
Här kommer ett litet recept på bilen:
Bottendel:
[x] Nya lagar och packningar i hela motorn
[x] Svarvade kolvar 8.0:1 med nya ringar
[x] Toppdeckat
[x] Honat
[x] O-ringat
[x] M50 Stakar
[x] ARP ramlagerbultar
Topp:
[x] Portad och svetsad topp
[x] Urgröpta förbränningsrum
[x] PPF Z45 turbokam
[x] PPF ställbart kamdrev
[] PPF ventilfjädrar steg 2
[x] ARP topplocksbultar
[x] Pulssplit grenrör
[x] Garret gt60-1 polerat kompressorhus
[x] TiAL 38mm wastegate
Drivlina:
[x] ZF låda
[x] Sachs 4-puckad sinter
[x] Sachs 618 tryckplatta
[x] M535 lamelldiff
[] 535 yttre medbringare
[] 535 E28 drivknutar
[] PPF sviktstålaxlar
Chassi:
[x] M3e30 plåtskärmar + c-stolpe
[x] M3e36 fjäderben
[x] M3e36 Bromsar fram
[x] AVO Coilovers
Övrigt:
[x] Haltech E6x
[x] PPF 50mm dump
[x] Aeromotive btr
[x] MSD dubbelspolar
[x] MSD DIS-4 tändsteg
[x] Delphi 1000cc@3,0bar spridare
[x] 2x Bosch 984 Bränslepump
[x] Fuelcell i bagaget
Lite bilder på hur bilen såg ut innan jag slaktade den:
Svetsar motorstativ:
Original-spisen (b20)
I brist på motorlyft så får man ta vad man har:
Usch!
Motorn revs isär
Blocket honat, toppdeckat och spår för pianotråd fixat
Putsade till generatorn när man hade lite tid över
Upphängd i hemmagjord vagga
Börjat riva lite inne
Mycket kabel blir det
Rent och fint
Började kapa bort bakskärmen
Rost, rost och åter rost
Var tvungen att prova c-stolpen
Passar finfint
Kände mig tvungen att förstärka lite så den inte skulle vika ihop sig
Köpte mig m3e36 frambromsar
AVO coilovers
Fin skit
Detta var bara ett litet axplock av bilder, men det kommer uppdateras med många bilder hela tiden.
Mvh