Lagom till BUG RUN så är nu bilen sänkt med H&R Coilovers, dock fråga inte hur mycket jag har sänkt den då jag glömde att mäta innan Men snyggt blev det i alla fall
JAAAAAAAAAAAAAA, änteligen vann jag min första utställnings tävling. Jag vann tydligen GTI Klubbens finaste bil tävlingenpå BUG RUN, detta fick jag reda på idag en vecka efter utställningen
Då var det dax att fortsätta detta projektet med en liten baslåda som skall byggas där varnings trianglen finns nu (hela vänster vägg i bagaget) Slutsteget skall sättas på höger väggen i bagaget. Det är tänkt att bli ett ganska diskret bygge då jag vill ha kvar så mycket plats det går i bagaget. Så nu är min semester räddad
Slutsteget blev DLS Reference RA10 - monosteg på 500 Watt i 2 ohm, Det steget passar bra då man inte behöver ha lågnivåkablar för att koppla in det http://dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_111
fan va fint de blev men varför sänkte du inte in basen i lådan??
Det fanns inte plats med det, i så fall hade jag fått bygga lådan lite tjockare vilket jag inte ville
Holst skrev:
En liten fråga bara, varför har du i så mkt dämpull i lådan? Jävligt snygg bil för övrigt dock!
Det stod så i manualen om basen, dämp ullen är bara 2-3 cm tjock
ur manualen DÄMPNING AV HÖGTALARLÅDA De flesta baslådor bör dämpas på insidan med syntetisk ull eller dämpmatta. Dämpmatta fästs på alla väggar utom den där högtalare och port sitter. En sluten låda dämpas med dämpull till 70-80% av volymen.
Jag lindade in en platt skruvmejsel med papper och sen var det bara att böja lite försiktigt
För en gång skull så fanns det mycke plats bakom stereon
Då stereon inte hade några lågnivåutag så kunde man med mitt slutsteg bara skarva högtalarkablarna direkt in i slutsteget. Jag började med att leta reda på vilka kablar jag skulle skarva (höger + - och vänster + -) Sen skalade jag bort 2-3cm av plasten på kablarna
Efter jag hade virat runt den nya högtalarkablen så lödde jag fast den och sen virade jag ca 10 varv med ejtejp
Färdigt, efter 50-60 timmars jobb och jag har fortfarande bra med plats i bagaget