Esse: Varför röra till det med en ny tråd och ett nytt körschema? DJMes har ju tagit över tråden och har full koll.
Ditt schema funkar dåligt med de tider och stop som du lagt ut som jag mfl. ser det.
1. Ankomst till Elmia alldeles för sent som de flesta kom fram till i tidigare tråd, vi måste alltså starta tidigare. Med ovan schema kommer vi ju inte vara inne på mässan förens. runt 12:30!
2. Alldeles för lång tid mellan de olika stoppen vilket gör att det tar evigheter att köra upp. tex. 8.45 Shell Checkpoint Åstorp lämnas - 9.15 Stitsvig (örkelljunga) lämnas. Detta är en sträcka 15km som du beräknat till 30min! (Stidsvig ligger inte i Örkelljunga). Kan du ha menat Skåneporten i Örkelljunga, isf. är sträckan 35km vilken även det är för mycket för 30min!
Varför behöll vi inte det schema som fanns i andra tråden? Det schemat är finslipat sedan flera år tillbaka och fungerar klockrent i laglig hastighet samt snabba pauser med en längre paus i Värnamo där det brukar ansluta väldigt många.
Jag kommer att köra enl. det första schemat, då är vi på plats på mässan runt 10:30-11.
06:15 - Malmö (Travbannan)
06:35 - Center Syd (Macken nära Scandic Hotell vid rondellen)
06:50 - Milstolpen (OKQ8-mack mellan Landskrona o HBG)
07:20 - Örkelljunga (Skåneporten, Bengt - Husbilsförsäljning, nära E4)
07:40 - Markaryd (Avfart Halmstad, samåkningsparkering)
08:20 - Ljungby (McDonalds utmed E4)
09:00 - Värnamo (McDonalds utmed E4)
10:00 - Jönköping (A6 parkering) Förträff
Mvh Jimmy