Köpte Bilen i augusti 2008 och tänkte ha den som ett projekt att ha under vintern.. killen jag köpte den av hade gjort motorrenovering( bortlejt ) han visste knappt själv vad som var gjort åt motorn..?
satt en hyffsat stor turbo en precision sc61.. jag visste inte ett smack om vare sig turbomotorer eller nissan vid köpet men han hade massa nya delar som ingick så jag slog till..
Jag fick fart på den ganska snart byggde tryckrör,avgas downpipe ,polaren svetsade en catchtank åt mig och 044:an montades.. mappade hos motornord mest på grund av priset (billiga) nu i efterhand kan jag bara rekommendera motornord roger vet vad han håller på med.. resultatet blev 327hk på hjulen på 1 bars laddtryck.
Bilen besiktigades och gick igenom utan anmärkning!!
Hade stora problem att sladda med bilen då laddet komm vid ca 4-4500 varv nånstans,, Så turbon såldes och jag köpte en t4 turbo mappade om bilen hos motornord laddade nu 1,4 bar och fick ut tio hästar till,, men nu komm laddet runt 3-3500 RPM.
Jag och smookey här på gorg åkte ner till gatebil mantorp park,, och jag hasade runt på banan för första gången ,, men det gick rätt bra och det var det sjukaste event jag varit på hade såååå kul!!
Så nu är målsättningen att att köra så mycket jag kan ,, jag tar en sak i taget tills jag tycker bilen funkar,, att drifta med. En 6 punkts skruvbur är på ingång och i vinter ska jag bygga om framvagn för bättre styrvinklar.. och efter lite krigsskador ska det plastas och lagas kjolpaket samt passa in det lite bättre.
Såhär såg den ut vid inköp minus dekalerna.. Gatebil mantorp 2009 bilden har Jimmy Ståhlberg tagit,, tack för detSåhär ser den ut nu!