Gnistan har kommit tillbaka ;p Måste bero på att det är Fre 13:e hahaha..
Allt är ju som en sugspis i princip fast med riktiga dellorto turbo gasare.. Men verkar fått till allt nu, bytt stift och trixat lite med blandningen så nu är bilen redo för provtur, när allt annat är klart
Letar fortfarande efter någon som kan pressa mina bussningar De nedre länkarmarna är inga problem, de övre som strular..
men bor du inte i göteborgstrakten?? tkr att där nere borde det finnas någon som kan pressa?!?! annars kan du ju bygga en press själv med tanke på att du kan bygga bil så kan du bygga press.. finns kolv domkrafter på jula för en billig slant som man kan moda om .D
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 526 Inlägg
13 augusti 2010
#1205
Jag kör på biltemas press hemma & den funkar skitafint (när man bytte till en större domkraft i den) så pressa på nu din latmask. du hade ju svarv pågång med så då kan du svarva egna verktyg till pressen med annars funkar det bra med plattjärn,rörstumpar,bultar,stora hylsor mm mm
kanske gå in på volvo 140forum & fråga där om det finns nån i närheten som klara problemet?
Senast redigerat av farbrorbozze (13 augusti 2010)
Sådär.. lessnade på att motorn inte gick så bra.. Plockade bort gasare, insug mm. Gasarna behöver en renovering i form av nya packningar, o-ringar mm. Beställde från Italien via. Ebay, istället för 700:- som misab tar så får jag dubbla satser speciellt för turbo dellortos för 400:- inkl. frakt!
O-rings mellanläggen mellan insug och gasare har gjort sitt, plasten var som fnöske..
Äntligen börjar det ljusna! Ska även bygga mig en tryckrörs adapter så man kan provtrycka hela systemet sen så man inte har några läckor! Rörstump + lock + slangnippel = Provtrycknings verktyg
Såhär ska det se ut på ett matbord, måste vara den dyraste middagen jag kommer på :p
Enklare förgasare finns nog inte att pilla isär! Andas kvalité rakt igenom och billigt med delar (USA/ITA)
Nog ska det bli ruskigt med fart på denna motorn! Inte konstigt att bilen inte gick så bra när o-ringarna var spruckna och mellanläggen var fnöske :p
Medans man väntar på service satsen så har jag tid att bygga riktig downpipe som passar, fixa till framvagnen och bakvangen så kanske bilen är provkörs duglig tills delarna kommer
Brago; Ajjemensena aa, är det gammal bil så ska det vara gamla grejjer också
En fråga till er där ute.. Är det någon som kan tänka sig att bygga en downpipe åt mig? Såhär ser den ut i dagsläget, skall vara en fläns, sedan 45-90 grader rakt ned och där skall det vara en till 90graders böjj, skall även sitta en lambda mutter i downpipen i rätt vinkel.
Fick mitt special packningsklet idag så insugen har hittat på plats igen Nu väntar jag bara på packningar mm. till förgasarna! Blir ingen bild då garaget´s uppladdning inte tycker om JPEG filer längre efter deras update imorse.
Kollade lite på sävarturbo innan. Såg att du kanske ska ha megasquirt? Så du ska överge förgasarna? Tror att det skulle bli enklare med insprut också.
Ajjemensan! Funderar på ms faktiskt men kommer ha kvar förgasare å köra ms till tändning i början. Vid senare tillfälle kopplas jag in en spridarbrygga på mina insug och förgasarna används som spjäll. Du kör med ms va??
Kollade lite på sävarturbo innan. Såg att du kanske ska ha megasquirt? Så du ska överge förgasarna? Tror att det skulle bli enklare med insprut också.
Ajjemensan! Funderar på ms faktiskt men kommer ha kvar förgasare å köra ms till tändning i början. Vid senare tillfälle kopplas jag in en spridarbrygga på mina insug och förgasarna används som spjäll. Du kör med ms va??
Kör med vems. tycker att det känns rätt mkt bättre än ms. o inte så jätte dyrt heller.
Får bli megasquirt!! Kommer köra insprut på denna motorn nu Spridar fästen kommer svetsas i insugen och förgasarna kommer endast agera separata luft spjäll Adapter för TPS beställt till förgasarna..