2293
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

Gasglad
3 244 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
rally-tobbe skrev:
MrCarfreak skrev:
Såhär beter sig mina gasare så är inställningen som är fel troligtvis.
http://www.youtube.com/watch?v=89LLMQkS7mY

Nu har jag ingen gnista alls :s Verkar vara något knas med tändboxen..

Hade samma problem med mina förgasare hmm

okej, hur löste du det?

//Carfreak

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 526 Inlägg
13 augusti 2010
kanhända du har dålig kontakt på nån kabel till tändboxen med va? dock kan jag inget om sånt här turbotjafs wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Gasglad
3 244 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
Gnistan har kommit tillbaka ;p Måste bero på att det är Fre 13:e hahaha..

Allt är ju som en sugspis i princip fast med riktiga dellorto turbo gasare.. Men verkar fått till allt nu, bytt stift och trixat lite med blandningen så nu är bilen redo för provtur, när allt annat är klart wink

Letar fortfarande efter någon som kan pressa mina bussningar sad De nedre länkarmarna är inga problem, de övre som strular..

//Carfreak

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
13 augusti 2010
men bor du inte i göteborgstrakten?? tkr att där nere borde det finnas någon som kan pressa?!?! annars kan du ju bygga en press själv big_smile med tanke på att du kan bygga bil så kan du bygga press.. finns kolv domkrafter på jula för en billig slant som man kan moda om .D

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

6 526 Inlägg
13 augusti 2010
Jag kör på biltemas press hemma & den funkar skitafint (när man bytte till en större domkraft i den) wink så pressa på nu din latmask. du hade ju svarv pågång med så då kan du svarva egna verktyg till pressen med wink annars funkar det bra med plattjärn,rörstumpar,bultar,stora hylsor mm mm

kanske gå in på volvo 140forum & fråga där om det finns nån i närheten som klara problemet?
Senast redigerat av farbrorbozze (13 augusti 2010)

1 562 Inlägg
13 augusti 2010
lr åka på en volvo verkstad å fråga om de har ngt pressverktyg kvar som du kan få låna. tror inte de använder det dagligen.

Gasglad
3 244 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
Sådär.. lessnade på att motorn inte gick så bra.. Plockade bort gasare, insug mm. Gasarna behöver en renovering i form av nya packningar, o-ringar mm. Beställde från Italien via. Ebay, istället för 700:- som misab tar så får jag dubbla satser speciellt för turbo dellortos för 400:- inkl. frakt!

O-rings mellanläggen mellan insug och gasare har gjort sitt, plasten var som fnöske..

Äntligen börjar det ljusna! Ska även bygga mig en tryckrörs adapter så man kan provtrycka hela systemet sen så man inte har några läckor! Rörstump + lock + slangnippel = Provtrycknings verktyg wink

Såhär ska det se ut på ett matbord, måste vara den dyraste middagen jag kommer på :p
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/978918_iij7ow.jpg

//Carfreak

1 212 Inlägg
13 augusti 2010
GILLAR!!
farsan

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Gasglad
3 244 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
kenth66 skrev:
GILLAR!!
farsan

Enklare förgasare finns nog inte att pilla isär! Andas kvalité rakt igenom och billigt med delar (USA/ITA)

Nog ska det bli ruskigt med fart på denna motorn! Inte konstigt att bilen inte gick så bra när o-ringarna var spruckna och mellanläggen var fnöske :p

Medans man väntar på service satsen så har jag tid att bygga riktig downpipe som passar, fixa till framvagnen och bakvangen så kanske bilen är provkörs duglig tills delarna kommer smile

//Carfreak

6 526 Inlägg
14 augusti 2010
Låter fint det smile du får vänta i 3månader på delarna så du behöver inte stressa wink

Gasglad
3 244 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Låter fint det smile du får vänta i 3månader på delarna så du behöver inte stressa wink

hehe, nädå, 3v brukar de ta så får fixa resten fort wink

//Carfreak

1 574 Inlägg
14 augusti 2010
De börjar ta sig ser ja wink Trevligt med lite folk som kör förgasarturbo, lycka till! big_smile

Gasglad
3 244 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
Brago; Ajjemensena smile aa, är det gammal bil så ska det vara gamla grejjer också smile

En fråga till er där ute.. Är det någon som kan tänka sig att bygga en downpipe åt mig?
Såhär ser den ut i dagsläget, skall vara en fläns, sedan 45-90 grader rakt ned och där skall det vara en till 90graders böjj, skall även sitta en lambda mutter i downpipen i rätt vinkel.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/979879_a4k67c.jpg

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
Fick mitt special packningsklet idag så insugen har hittat på plats igen smile Nu väntar jag bara på packningar mm. till förgasarna!
Blir ingen bild då garaget´s uppladdning inte tycker om JPEG filer längre efter deras update imorse.

//Carfreak

141 Inlägg
17 augusti 2010
Kollade lite på sävarturbo innan. Såg att du kanske ska ha megasquirt? Så du ska överge förgasarna? Tror att det skulle bli enklare med insprut också.

Gasglad
3 244 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
Se88e_K skrev:
Kollade lite på sävarturbo innan. Såg att du kanske ska ha megasquirt? Så du ska överge förgasarna? Tror att det skulle bli enklare med insprut också.

Ajjemensan! Funderar på ms faktiskt men kommer ha kvar förgasare å köra ms till tändning i början. Vid senare tillfälle kopplas jag in en spridarbrygga på mina insug och förgasarna används som spjäll. Du kör med ms va??

//Carfreak

141 Inlägg
17 augusti 2010
MrCarfreak skrev:
Se88e_K skrev:

Ajjemensan! Funderar på ms faktiskt men kommer ha kvar förgasare å köra ms till tändning i början. Vid senare tillfälle kopplas jag in en spridarbrygga på mina insug och förgasarna används som spjäll. Du kör med ms va??

Kör med vems. tycker att det känns rätt mkt bättre än ms. o inte så jätte dyrt heller.

Gasglad
3 244 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Får bli megasquirt!! Kommer köra insprut på denna motorn nu smile Spridar fästen kommer svetsas i insugen och förgasarna kommer endast agera separata luft spjäll wink
Adapter för TPS beställt till förgasarna..

Nu jävlar blir det racing av denna bil wink

Dessa underbara spridarhållare blir det:

http://forum.megasquirt.se/download/file.php?id=87
Senast redigerat av MrCarfreak (21 augusti 2010)

//Carfreak

6 526 Inlägg
22 augusti 2010
hahaha har du gått & blitt helt gaaalen?? (det har jag blivit, spana in dagens blogg)

Gasglad
3 244 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
hahaha har du gått & blitt helt gaaalen?? (det har jag blivit, spana in dagens blogg)

Ajjemensan wink Satsar fullt ut nu wink Jäkligt fint objekt du skaffat!! smile

//Carfreak

Sök