Blästerskåp tips ?

B4m3e
8 maj 2010 ·

Tjenare!
Jag söker nu lite tips och hjälp på var man köper blästerskåp som håller kvalité.
Jag renoverar mycket fälgar och tänkte jag skulle spara lite jobb med att köra fälgar
i ett blästerskåp. Har kollat lite på Jula och Bilteam, men vet inte om de kommer
att hålla riktigt ? Någon som har något vettigt tips ?

Mvh bamze

slimetard roadrage
8 maj 2010 · 188 Inlägg

kolla på swedol, dem ska ha en som fungerar bra

Dubs I got Dubs!
8 maj 2010 · 2 423 Inlägg

Köp ett där du kan koppla till en grovdammsugare, annars kommer du inte se ett piss.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
plasmapolarn Riktigt dum i huvudet
9 maj 2010 · 70 Inlägg

Verktygsboden har bra vad jag kunnat se vid första anblicken där är det även utsug monterat på.
Borde duga för garaget hemma

Volvo XC 70 D5 "Ocean Race edition" (2006)
Germax
9 maj 2010 · 12 086 Inlägg

Gemensamt för alla blästerskåp är att de måste ha utsug, och ska du köra fälgar lär du behöva en relativt stor. Du kanske får in en fälg i dom små men du lär inte komma åt att blästra dom smile

Swedol har som nämnt tidigare många alternativ, dock rätt dyra. Alt gör du som jag o bygger eget, med delar från Swedol smile

_Fredrik
9 maj 2010 · 2 788 Inlägg

Verktygsboden har bra blästerskåp smile Är det sand eller glas du tänkt använda som blästermedel?

Krävs ju en rätt så hyffsad kompressor för att kunna blästra också...smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 maj 2010 · 14 079 Inlägg

_Fredrik skrev:
Verktygsboden har bra blästerskåp smile Är det sand eller glas du tänkt använda som blästermedel?

Krävs ju en rätt så hyffsad kompressor för att kunna blästra också...smile

Det kommer säkert att behövas närmare 1 kubikmeter luft. Blästring kräver generellt mycket luft. Säger jag som har hållit på med blästring för en tid sedan.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang