3354
Sök

Coilovers till bmw e34

624 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
är lite sugen på ett par coilovers, men jag har hört att man måste svetsa ngn del själv?
svetsningen i sig är inga probs, men VAD är det som skall svetsas??

who´s the man?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
17 maj 2010
Stötdämpartornen bak är bara dimensionerade för att ta upp kraften som blir från stötdämparna, inte hela bilens vikt som blir när man köra coils och det frestar skapligt på grejerna när man dundrar över "curbsen" i 120 på bana tongue

Förstärkning av tornen bak helt enkelt, nedre fästet brukar inte heller skada att förstärka lite!

...has left the building...
4 474 Inlägg
17 maj 2010
Öh....Den nedre "spindeln" behöver svetsas typ, kolla på www.raidopower.se tex...  Jag vet inte hur besiktningen ställer sig till svetsningar i hjulupphängningen, kan bli tveksamt om den går igenom...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

159 Inlägg
18 maj 2010
guwib skrev:
är lite sugen på ett par coilovers, men jag har hört att man måste svetsa ngn del själv?

Sänd ett mail till andreas@raidopower.com så mailar jag över bilder till dig på vad/hur det ser ut.

12 086 Inlägg
18 maj 2010
bumpe skrev:
Stötdämpartornen bak är bara dimensionerade för att ta upp kraften som blir från stötdämparna, inte hela bilens vikt som blir när man köra coils och det frestar skapligt på grejerna när man dundrar över "curbsen" i 120 på bana tongue

Förstärkning av tornen bak helt enkelt, nedre fästet brukar inte heller skada att förstärka lite!

Eh.. nej tongue

Man svetsar fast insatsen man får i original fjäderben fram efter att man kapat bort fjädertallriken.

Bak sitter det fjäderben original så de är bara byta ut.

LTJD
192 Inlägg
17 mars 2011
guwib skrev:

Hur vad det nu? SÖÖÖÖÖK? wink

Google is your friend smile

Flyger just nu:
SAAB 9000 AERO
SAAB SONETT III - 71
SAAB 900 CABRIOLET

Sök