4873
Sök

visslar vid gas

60 Inlägg
18 juni 2006
Trådstartare
det visslar ...vinar....lite som turbo ljud.....sedan jag kopplat steg och bas och dvd.....vad göra?`bytt rca kabeln från höger sida till vänster..nu årkar jag inte mer...allt är rätt kopllat osv.....finns störnings filtrar..nån som vet en bra?eller nått

no fat chicks !!!

21 761 Inlägg
18 juni 2006
Se till att jordkablarna har bra kontakt i karossplåten och att det verkligen är ett bra ställe att jorda på.
Du säger att du har satt lågnivåkablarna på vänster sida, det är väl samma sida som strömkablarna.

60 Inlägg
18 juni 2006
Trådstartare
allt sitter jordat kanon

rca satt på höger...tog den via vänster sida..samma sak

köpa nån filter?

no fat chicks !!!

21 761 Inlägg
18 juni 2006
www.brc.se
www.micro.se
www.mds.se
Biltema har nog i butikerna, man kan väl inte köpa från nätet.
Vanliga bilstereoaffärer ska ha störningsfilter också.

Testa en annan stereo, det kan vara den som är orsaken också. En sak som kan hända är att signaljorden brinner sönder om man har råkat få dålig jord för steget vid något tillfälle.
Senast redigerat av Drönirettab (18 juni 2006)

The one and only
1 091 Inlägg
18 juni 2006
exlt car skrev:
allt sitter jordat kanon

rca satt på höger...tog den via vänster sida..samma sak

köpa nån filter?

har haft samma problem o köpte ett filter men det som hände var att det fltrerade bort mycke ljud oxå:( så försök att få bort störningarna utan filter först.... lägg en taggbricka mellan jord polen och karossen för att få bra kontakt, sen kan du testa att dra lågnivån utanför bilen en bit ifrån kablar m.m. bara för att kolla om störningarna blir mindre + kolla ALLA anslutningar om det verkligen är tillräcklig kontakt...

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

4 554 Inlägg
18 juni 2006
undvik filter och fixa felet istället... om du har jordat steget och spelaren rätt har du antagigen endå en bränd signaljord antingen i steget lågnivån eller spelaren.. testa och byt en sak i taget

1 Inlägg
18 juni 2006
du har dragit strömkabeln på fel sida i bilen´!! ofta drar biltillverkarna nästan all ström på ena sidan och då har du dragit där för då får du generator ljud så byt bara sida i bilen på strömkabeln så ska du se att de ordnar sej!!

Team Tondöv
649 Inlägg
18 juni 2006
Om nu allt är jordat som det ska kan du göra ett enkelt test genom att dra ett par provisoriska lågnivåkablar utanför bilen. Försvinner störningarna då behöver du dra om dom i bilen.

The one and only
1 091 Inlägg
18 juni 2006
freddan70 skrev:
Om nu allt är jordat som det ska kan du göra ett enkelt test genom att dra ett par provisoriska lågnivåkablar utanför bilen. Försvinner störningarna då behöver du dra om dom i bilen.

det verkar eka här inne;)

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Team Tondöv
649 Inlägg
18 juni 2006
Ja, se där!
Lyckades filtrera bort det i ditt inlägg när jag läste det! Börjar fan bli senil..  ;-)

60 Inlägg
18 juni 2006
Trådstartare
batteriet sitter bak...kan hålla med er..ett filter snor ljud....jorda slutsteg..vad innebär det? har dragit allt till batteriet.direkt..hur jordar man steget då?`kan börja med de kanske?

tack för alla svar hittils...blir tokig på vinande ljudet..provade byta till ett annat slutsteg.samma sak

no fat chicks !!!

Team Tondöv
649 Inlägg
18 juni 2006
Jorda i typ en bult till säkerhetsbältet eller nåt annat med tjock och bra plåt bakom. Se till att skrapa bort all färg från jordpunkten bara!

60 Inlägg
18 juni 2006
Trådstartare
ska jag dra ett extra jord kabel..ett tunt eller vad? ett tjockt går nu direkt från batteriet till steget

no fat chicks !!!

Team Tondöv
649 Inlägg
18 juni 2006
jorda steget direkt i karossen istället och se om det blir bättre

21 761 Inlägg
18 juni 2006
Det borde inte bli bättre med att jorda i karossen, om det sitter en grov kabel mellan batteriminus och steg så ska det bli så bra jord som möjligt. Visst kan man ju prova men som sagt, det ska inte bli någon skillnad.

Team Tondöv
649 Inlägg
18 juni 2006
Har faktiskt upplevt skillnad på att göra så!
Håller med om att det inte borde vara nån skillnad, men jag har egna erfarenheter av att det kan göra det..

21 761 Inlägg
18 juni 2006
Det enda som jag kan tänka mig är att om man har en lång och lite klen jordkabel så blir det bättre med en kabel direkt ner i karossen. Karossen ska ju fungera som en förlängning av batteriminusen i princip, så att man inte ska behöva dra långa minuskablar överallt.

Hmm... Skulle vara intressant att få reda på en teoretisk förklaring till att karossen skulle vara bättre än direktminus. Kan för lite om störningar och liknande.

60 Inlägg
18 juni 2006
Trådstartare
jag har bara 40cm från steget till batteriet....batteri sitter i bagaget på S8a

no fat chicks !!!

21 761 Inlägg
18 juni 2006
Ja, du kan ju prova att göra som freddan70 sa så får vi höra vilket resultat du får.

Är det fortfarande störningar så får du testa andra lågnivåkablar och slutligen testa en annan stereo.

Sök