3247
Sök

Volvo 945 ltt behöver hjälp med btr

207 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
#1
det som sitter på bilen är
19t
vx3
gröna r spridare
3 tum lmm

just nu har jag bara 2,7 bars bränsletryck på tomgång utan vacumslangen.

vad borde jag  köra på för bränsletryck?

räcker det att pressa ihop org btren eller ska jag köpa en annan btr?

isf linjär, progresiv 1:1.2 eller 1:1.4

räcker bränslepumpen? eller behöver jag byta till en större?

tanken är att jag ska få ca 300hk och kunna köra på 1,2 - 1,3 bars laddtryck.

jag har läst på forumen. men jag är osäker. vill inte att bilen ska spika sönder.

mvh

556 Inlägg
5 juli 2010
#2
Sorling skrev:
det som sitter på bilen är
19t
vx3
gröna r spridare
3 tum lmm

just nu har jag bara 2,7 bars bränsletryck på tomgång utan vacumslangen.

vad borde jag  köra på för bränsletryck?

räcker det att pressa ihop org btren eller ska jag köpa en annan btr?

isf linjär, progresiv 1:1.2 eller 1:1.4

räcker bränslepumpen? eller behöver jag byta till en större?

tanken är att jag ska få ca 300hk och kunna köra på 1,2 - 1,3 bars laddtryck.

jag har läst på forumen. men jag är osäker. vill inte att bilen ska spika sönder.

mvh

spridarnas arbetstryck är 3.8 bar.. och det är då de enligt teorin ska lira.. men ska man vara på säkra sidan ska du ställa in trycket med hjälp av en bredbandslamda

kör med en linjär BTR
Senast redigerat av Marbu (5 juli 2010)

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

207 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
#3
okej tack. hur högt blir trycket vid 1 bars ladd med linjär btr? räcker soppa pumpen? finns det bara 1 sorts lijär? för orginal btr är linjär. och då borde jag bara kunna pressa ihop min så det blir 3,8 på tomgång. eller ?

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
5 juli 2010
#4
Sorling skrev:
okej tack. hur högt blir trycket vid 1 bars ladd med linjär btr? räcker soppa pumpen? finns det bara 1 sorts lijär? för orginal btr är linjär. och då borde jag bara kunna pressa ihop min så det blir 3,8 på tomgång. eller ?

du ska ha 3.8 bar på original fullast med bilen, du ska inte pressa ihop original enligt mig... men du gör som du vill,
en bra btr att satsa på är malpassi 1:1

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
6 juli 2010
#5
Sorling skrev:
okej tack. hur högt blir trycket vid 1 bars ladd med linjär btr? räcker soppa pumpen? finns det bara 1 sorts lijär? för orginal btr är linjär. och då borde jag bara kunna pressa ihop min så det blir 3,8 på tomgång. eller ?

grundtryck spridarna ska ha är 3.8 bar, 3,8 bar +1 bar laddtryck=4.8 bar soppatryck med linjär BTR, byta soppapump är ju en fördel.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

556 Inlägg
6 juli 2010
#6
NITROUS skrev:
Sorling skrev:
okej tack. hur högt blir trycket vid 1 bars ladd med linjär btr? räcker soppa pumpen? finns det bara 1 sorts lijär? för orginal btr är linjär. och då borde jag bara kunna pressa ihop min så det blir 3,8 på tomgång. eller ?

grundtryck spridarna ska ha är 3.8 bar, 3,8 bar +1 bar laddtryck=4.8 bar soppatryck med linjär BTR, byta soppapump är ju en fördel.

precis 3.8 bar grundtryck, alltså vid tomgång

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

207 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
#7
Marbu skrev:
NITROUS skrev:
Sorling skrev:
okej tack. hur högt blir trycket vid 1 bars ladd med linjär btr? räcker soppa pumpen? finns det bara 1 sorts lijär? för orginal btr är linjär. och då borde jag bara kunna pressa ihop min så det blir 3,8 på tomgång. eller ?

grundtryck spridarna ska ha är 3.8 bar, 3,8 bar +1 bar laddtryck=4.8 bar soppatryck med linjär BTR, byta soppapump är ju en fördel.

precis 3.8 bar grundtryck, alltså vid tomgång

är det utan vacumslangen på då eller med? mvh

-utan 940
1 728 Inlägg
8 juli 2010
#8
Sorling skrev:
är det utan vacumslangen på då eller med? mvh

Utan vakuumslangen.


Sök