Tjaba!
Jag hade tanke att åta mig ett projekt för att lära mig lite och för att det är kul (ja, kanske inte imorgon, bara så att ni vet!)
Dock undrar jag vad man ska tänka på att skaffa. Jag är inte ute efter en massa jävla hästar, men inte 15hk över standard heller.
Dock lägger jag hellre ut mer pengar för lägre kraft och högre driftsäkerhet, än massa kraft och driftsäkerhet tills jag byter växel.
Tanken är i alla fall:
B230FK/T
Portad (och planad) 531-topp (finns ju att köpa färdigt här och där)
Ventiler och ventilfjädrar (hur vet man vad man behöver, storlek, längd etc?)
Ny vevaxel (till 2,5 liter kanske?)
VX/-3 kam (eller finns det bättre)
Någon bra turbo (HX40 el liknande, för stor?)
Extern WG
Downpipe? Har faktiskt inte förstått vad en downpipe är

Extraktorgrenrör
3 tum avgas (inkl. "race"-katt)
Smidda H-stakar (hur vet man storlek, längd etc?)
Smidda kolvar (hur vet man storlek, längd etc?)
Balansering (vad görs i balanseringen? Så långt jag har förstått är balansering det viktigaste med blocket)
Alu-IC
Ställbar BTR
Större spridare
Koppling (och allt som ingår där, som är?)
M90 med svetsad 3a (hur mycket håller de för? 300hk ungefär?)
1031 bakaxel (med Aussie locker kanske?)
Ny drivaxel?
Nya dämpare (av något märke)
Nya bromsar
Som ni ser är jag inte helt klar över vad som behövs. Detta kanske är för mycket för ett trim att börja med?
Vad saknas?
Vad kan detta ge?
Var hittar man bra prylar?
Ja, fyll gärna på för en som inte kan, men vill lära sig!
Tacksam för svar
Jonathan
PS. För er som undrar är det inte till 940n som jag har här på garaget.