Har jag för dyrt pris på min bil?

Smoke
27 juni 2006 · 692 Inlägg

Jag har min bil ute på blocket.se för 14500 kr, är det för dyrt tycker ni?

Det är knappt så att "folket" ringer till mig,

Darkie dARKiE
27 juni 2006 · 5 031 Inlägg

tålamod! är första regeln när man ska sälja! finns många som säkert är sugna på din bil, men du får ju inte visa att du är desperat att bli av med den, då fattar dem ju att dem kan pruta som satan.. man ska stå på sig, och inte ta första bästa som prutar som en *censur*! eller sänka priset själv efter typ 2 dagar bara för ingen har ringt! det kommer var så säker!

Senast redigerat av Darkie (27 juni 2006)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Smoke
27 juni 2006 · 692 Inlägg

Jo iofs det är sant, men grejen är att jag hittat en ny bil jag tänkte köpa. Så har sänkt priset på bilen med 5 k. Kanske är dumt precis som du säger att folk kanskeä r sugna på den.

Det är kanske inte nåt speciellt med min bil men jag själv tycker den är ganska snygg ivf smile

StiFf Wankel
27 juni 2006 · 1 080 Inlägg

jag skulle då ALDRIG ge 14k för en 740 från 86........tycker det är överpris

MDS Västerås
Smoke
27 juni 2006 · 692 Inlägg

Samtidigt ska man inte gå på årsmodellen såm ycket på 740 tycker jag, mer milen och skicket.

precision
27 juni 2006 · 2 652 Inlägg

jag vet inte om man ska kalla de överpris , men en volvo 740 kan man inte räkna med att få så mkt för ,, finns ju ett antal på marknaden ,
men samtidigt så är de ju välldigt segt att sälja en bil som de finns massor av , så en prissänkning tror jag inte skadar , typ kanske 12500

Dreamcatcher
27 juni 2006 · 260 Inlägg

tycker priset är ganska ok. vet dock inte hur långt den gått. jag hade min ute i 2 månader. Ingen hörde av sig. Men jag satte ut min för 10 000 mer än din. men min är en 90:a som rullat 12500 mil. Tydligen för mycket där ;-)

styling har egentligen bara med pengar att göra.
Caffe
27 juni 2006 · 1 436 Inlägg

Jag tror det är lite högt pris för en 740.
Lägg till att den har körförbud inom en vecka så tror jag många backar från att ringa.
Sedan vet jag inte hur Svennsons resonerar, men en stylad 740 är för mig en varningsklocka att bilen kan vara en buskörd bonnbil. Då tar jag hellre en orginal.

Sedan låter det väldigt desperat med "MÅSTE BORT"...

Bara min 0.05$

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Smoke
27 juni 2006 · 692 Inlägg

Min har rullat 19500 mil, och kan garantera att den ej är buskörd. Mest stått, rullat MAX 150 mil sen förra besiktningen.

Så jag vet inte, men om man jämnför andra 740 på blocket så tycker jag att jag lagt ett ok pris.

Senast redigerat av Smoke (27 juni 2006)

ghost_boy83 CREW
27 juni 2006 · 2 594 Inlägg

ja alldeles för dyr en 740 får man för 0kr å ingenting

Caffe
27 juni 2006 · 1 436 Inlägg

Smoke skrev:
Min har rullat 19500 mil, och kan garantera att den ej är buskörd. Mest stått, rullat MAX 150 mil sen förra besiktningen.

Så jag vet inte, men om man jämnför andra 740 på blocket så tycker jag att jag lagt ett ok pris.

Ja självklart menade jag inte att just din bil var buskörd på något sätt, det var bara en allmän reflektion.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
chevalillis bilmekaniker
27 juni 2006 · 131 Inlägg

det finns så många 740isar till salu vilket nog gör att det ä svårt att bli av med dom..har haft min ute nu i ca 1månad utan att en jävel ringt:P

Miklen
27 juni 2006 ·

..e nog skitsvårt..e väl om nån skulle vilja ha den sen till vinterbil..men inte en chans att ja hade gett över 10k för den.. No hard feelings :S

Blixnabb
27 juni 2006 · 246 Inlägg

Det är svårt att sälja en bil som finns massor utav om man har ett ex som man själv tycker är välvårdat och fint, den ser rätt bra ut men jag tror inte det finns så många som är intresserade av fronten med tillhörande styling, hittar du rätt person så är jag övertygad om att du kan få ut dina pengar som du begär under förutsättning att det inte är något annat problem med bilen. Kompisen sålde sin 88b i höstas och fick 15500:- men den var utan styling och nybes & skattad.
Så lycka till och ge inte upp, men om du har brådis så finns bara priset att ta till.

Smoke
28 juni 2006 · 692 Inlägg

Roligt att se vad alla komenterar smile

Grejen är den att jag inte behöver sälja den, tänkte kolla om jag får ut dom här pengarna nu.
Endast för att jag hittat två st nya bilar jag skulle kunna tänka mig, men om jag inte får sålt den så fortsätter jag med bygget.

Merclone Leg. Spådam
28 juni 2006 · 816 Inlägg

Det finns ju inte rätt eller fel pris egentligen, bara rätt eller fel köpare smile

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Smoke
28 juni 2006 · 692 Inlägg

heeh sant iofs

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang