Volvo 850 t5, laddtryck

Timpa_med_mera
3 oktober 2010 · 84 Inlägg

hur kollar jag felkod då? jag har inte obd utan har dom två dosorna (  A  och  B  ) brevid styrboxen

Marlboroman
3 oktober 2010 · 8 234 Inlägg

Timpa_med_mera skrev:
hur kollar jag felkod då? jag har inte obd utan har dom två dosorna (  A  och  B  ) brevid styrboxen

Jo, du har OBD. Beskrivning finns här: http://forum.nordic85x70club.nu/viewtop … &t=135

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Timpa_med_mera
3 oktober 2010 · 84 Inlägg

har felsökt nu och på a2 hade jag 1-1-2 och på a3 1-4-1 och på a7 1-2-2

Marlboroman
3 oktober 2010 · 8 234 Inlägg

Timpa_med_mera skrev:
har felsökt nu och på a2 hade jag 1-1-2 och på a3 1-4-1 och på a7 1-2-2

Det är ju koden i a2 som är bekymret. Fel i styrenheten.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Bret
3 oktober 2010 · 53 Inlägg

Jag har f.ö ställt in min 19t klocka nu så den laddar omkring 0,7. Jag funderar på en sak, ska den ladda mer på 1.an och 2.an eller nåt? (har automat) för den kan gå upp till 1.0 o vända ibland. Sen en fråga till.

Vågar man chippa när det är automat? Vet att många gör de, men de känns som de skulle fresta rätt bra då.

Timpa_med_mera
3 oktober 2010 · 84 Inlägg

styrenheten, är det chippet och den boxen eller?

Timpa_med_mera
3 oktober 2010 · 84 Inlägg

vad gör jag åt de då?

Timpa_med_mera
4 oktober 2010 · 84 Inlägg

jag bytte box nu som de sitter orginalchip i och nu är det felkod 1-1-1 smile

hangman
2 april 2011 · 2 174 Inlägg

Marlboroman skrev:

Timpa_med_mera skrev:
jag har med ett fel på min 850, den ligger bara på grundladd hur jag än gör, om ja inte pyser upp trycket då,
den är chippad och de har alltid funkat innan

Kass magnetventil eller nån felkod som gör att mv stängs av.

tjena, lånar tråden en sekund, har en 850 t5 som går på grund ladd, gick bra igår men sen börja den misstända och skjuta över 1 bar, sen efter ett tag gick den ner i glt, bytte lambda och magnetventil och nollade felkoder, Mätte även kontakten till magnetventilen och den har plus och minus som den ska.

Fattar ingenting, många verkar ha fel på detta, har felsökt alla vakumslangar m.m.

Till saken hör att bilen är ny chippad, gick kalas i 30 min innan strulet börja.

Tacksam för alla svar Mvh

Timpa_med_mera
2 april 2011 · 84 Inlägg

likadan på min, den spikar över 1 bar, alla slangar mm är kollade och alla vakumslangar är nya,

hangman
2 april 2011 · 2 174 Inlägg

Timpa_med_mera skrev:
likadan på min, den spikar över 1 bar, alla slangar mm är kollade och alla vakumslangar är nya,

blir så trött påt, någon sa knacksensor och rotor och fördelarlock, Ska byta LMM och prova imorgon, blir det inte bättre byter ja knacksensorerna och allt i tändväg.

Marlboroman
2 april 2011 · 8 234 Inlägg

hangman skrev:

Marlboroman skrev:

Timpa_med_mera skrev:
jag har med ett fel på min 850, den ligger bara på grundladd hur jag än gör, om ja inte pyser upp trycket då,
den är chippad och de har alltid funkat innan

Kass magnetventil eller nån felkod som gör att mv stängs av.

tjena, lånar tråden en sekund, har en 850 t5 som går på grund ladd, gick bra igår men sen börja den misstända och skjuta över 1 bar, sen efter ett tag gick den ner i glt, bytte lambda och magnetventil och nollade felkoder, Mätte även kontakten till magnetventilen och den har plus och minus som den ska.

Fattar ingenting, många verkar ha fel på detta, har felsökt alla vakumslangar m.m.

Till saken hör att bilen är ny chippad, gick kalas i 30 min innan strulet börja.

Tacksam för alla svar Mvh

Provat med en annan styrbox? Chansen finns ju att det blev nåt fel när chipningen gjordes och att boxen inte är som den ska vara. Du har kollat så att rotor/fördelare/tändkablar och stift är i det skick dem borde vara?

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
hangman
2 april 2011 · 2 174 Inlägg

Marlboroman skrev:

hangman skrev:

Marlboroman skrev:

Kass magnetventil eller nån felkod som gör att mv stängs av.

tjena, lånar tråden en sekund, har en 850 t5 som går på grund ladd, gick bra igår men sen börja den misstända och skjuta över 1 bar, sen efter ett tag gick den ner i glt, bytte lambda och magnetventil och nollade felkoder, Mätte även kontakten till magnetventilen och den har plus och minus som den ska.

Fattar ingenting, många verkar ha fel på detta, har felsökt alla vakumslangar m.m.

Till saken hör att bilen är ny chippad, gick kalas i 30 min innan strulet börja.

Tacksam för alla svar Mvh

Provat med en annan styrbox? Chansen finns ju att det blev nåt fel när chipningen gjordes och att boxen inte är som den ska vara. Du har kollat så att rotor/fördelare/tändkablar och stift är i det skick dem borde vara?

Tjena, Har ingen styrbox och prova med direkt känner ingen som har en t5a. Bilen var chippad innan och då var det inget glt, bytte bara chippet, och den gick bra ett tag sen gick den ner sig, ska prova dra WG slangen sen se om den laddar på ordentligt så jag vet om det är elektroniskt fel via nån kontakt, funkar det inte med dragen wg slang så är det ju tryck läckage typ ska börja felsöka imorgon. Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang